تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۱۵۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی بهترین جاذبه های شاخص و زیبای استانبول
امروز می خواهیم به معرفی برخی از دیدنی ترین جاذبه های استانبول بپردازیم تا سفری به یاد ماندنی را در زیباترین شهر ترکیه تجربه کنید. استانبول به قدری بزرگ است که چندین شهر بزرگ ایران مانند تهران را هم در خود جای می دهد.

از این رو مکان های بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که معرفی تمامی آن ها در این مطلب نمی گنجد، با این حال مهم ترین جاذبه ها را معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد سفر با تور استانبول را نداشتید، خودتان برای بازدید از آنها برنامه ریزی کنید.

آب انبار باسیلیکا

این آب انبار یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین بناهایی است که در تور استانبول لحظه آخری پیدا می شود و به قصر وارونه نیز مشهور است. قدمت این بنای باشکوه به دوران امپراطوری روم و قرن ششم میلادی باز می گردد. به همین جهت از مهم ترین بناهای استانبول به شمار می رود.

در این آب انبار ۳۳۶ ستون سنگی وجود دارد که هر کدام نقش و نگارهای زیبایی در انتهای خود دارند، تصور ساختن چنین بنایی در ۱۵۰۰ سال پیش، بدون هیچ وسیله مجهزی تقریبا غیرممکن است، با این حال شاهد معماری بی نظیر رومی در این بنا هستیم.

یکی از چیزهایی که در این سرداب توجه توریست ها را به خود جلب می کند، ۲ سر ستون مدوسایی است که در انتهای آن قرار گرفته است. افسانه های بسیار زیادی درباره این سرستون ها وجود دارند اما تا به حال علت اصلی وجود آن ها در این بنا، مشخص نشده است.

مسجد ایاصوفیه

وقتی نام استانبول را می شنویم، تصویر مسجد ایاصوفیه با مناره های بلندش در ذهنمان شکل می گیرد. از همان ابتدا این مسجد به جا مانده از دوران سلطنت عثمانی، به عنوان نماد استانبول شمرده می شد و کمتر کسی است که این بنای باشکوه را نشناسد.

تاریخ جذاب این مسجد گواهی بر قدمت بالای آن است. حدود ۱۵۰۰ سال پیش در قرن ششم میلادی، ایاصوفیه یک کلیسا بود که برای عبادت مسیحیان مورد استفاده قرار می گرفت. اما زمانی که استانبول توسط عثمانی ها فتح شد، از کلیسا به مسجد تبدیل شد.

در زمان سلطنت عثمانی ها، از این مسجد برای نماز خواندن و عبادت استفاده می شد اما امروزه دیگر اعمال عبادی در آن انجام نمی شود و تنها تبدیل به موزه ای برای بازدید توریست ها و گردشگران شده است. درون این مسجد هنوز هم موزاییک هایی با تصویر حضرت عیسی وجود دارد.

کاخ دلما باغچه

از زیبایی این قصر هرچه بگوییم کم است. این کاخ بسیار مجلل در سبک کلاسیک ساخته شده و در تمام قسمت های آن شاهد نقش و نگارهای بی نظیری هستیم که چشم همه را به خود مجذوب می کنند. نکته جالب توجه این است که ساخت این کاخ ۱۰ سال به طول انجامیده که در نوبه خود بی نظیر است.

شاید جالب ترین چیزی که در این کاخ برای ما ایرانیان وجود داشته باشد و مجذوبش شویم، فرش دستباف تبریز است که رضا شاه در دوران سلطنتش به آتاتورک هدیه داده بود. ترکیب این فرش نفیس با فضای مجلل کاخ، تصویری بسیار دیدنی را ایجاد کرده است.

قرار گرفتن این کاخ رو به روی دریا به زیبایی بی حد و حصر آن افزوده است. دروازه های بزرگ و باشکوهی که به سمت دریا باز می شوند، حس آزادی و آرامش غیر قابل توصیفی را به گردشگران منتقل می کند. باغچه کاخ نیز به طور غیر قابل وصفی زیباست.

پارک مینیاتورک

بهترین جایی که در استانبول می توان رفت، پارک مینیاتوری آن است که امکان بازدید از تمام جاذبه های گردشگری استانبول را فراهم کرده است. استانبول شهر بسیار بزرگی است که دیدن تمام جاذبه هایش برای هر گردشگری لازم است.

اما مشکلی که وجود دارد، کمبود زمان برای بازدید از اینهمه بنای باشکوه عثمانی است. اما با رفتن به پارک مینیاتورک شما می توانید بیش از ۱۰۰ بنای تاریخی مهم استانبول را در کنار هم ببینید و نگرانی ای بابت ترافیک یا دور بودنشان از هم نداشته باشید.

چون در این پارک بزرگ، همه آثار تا ۲۵ برابر کوچک شده و با ماکت های بسیار مقاوم، به زیبایی هرچه تمام تر ساخته شده اند. معماران در ساخت این ماکت ها حتی کوچک ترین جزئیات را نیز در نظر گرفته اند به طوری که هیچ تفاوتی با بنای اصلی ندارند.

برای بازدید از نقاط مهم استانبول می توانید بین ۴ تا ۵ شب اقامت داشته باشید اما توجه کنید که دیدن تمامی قسمت های استانبول، چندین ماه زمان لازم دارد اما با رفتن به پارک مینیاتورک این مشکل حل می شود.

مراکز خرید استانبول را در سایت سفر باتو ببینید.

در حال حاضر تورهای بسیاری برای رفتن به این شهر فوق العاده وجود دارند که بهترین آنها تور لحظه آخری استانبول می باشد، علتش هم این است که در این نوع تورها بین ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف وجود دارد و با خرید آنها، می توانید سفری مقرون به صرفه را تجربه کنید.

:
:
:
آخرین اخبار