تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۱۴۹۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلید مدیریت شنای خوزستان به چه کسی سپرده می‌شود؟
رئیس جدید هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان بزودی انتخاب می‌شود.
سرانجام پس از ماه‌ها انتظار انتخابات هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان پانزدهم بهمن‌ماه سال جاری با حضور رئیس فدراسیون کشور در اهواز برگزار می‌شود تا سکان‌دار این هیئت در چهار سال آینده مشخص شود.

رشته‌های آبی خوزستان مدت‌هاست که شرایط خوبی ندارند و با انتخاب مدیران غیر ورزشی برای آنها هر سال شاهد افزایش مشکلات این رشته‌ها در این استان هستیم.

خوزستان در گذشته یکی از قطب‌ها و ستون‌های اصلی تیم‌های ملی شنا، شیرجه و واترپلو در کشور بود و ملی پوشان خوزستانی در عرصه‌های گوناگون برای کشور ما به میدان می‌رفتند اما متأسفانه چند سالی است که ورزشکاران خوزستانی غایب‌های بزرگ تیم‌های ملی کشور ما هستند.

سپردن هیئت به مدیران سیاسی و حضور نیروهای کم‌تجربه در بدنه هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان باعث شده است که برنامه‌ریزی در این هیئت به فراموشی سپرده شود و قهرمانان جدیدی در این استان شناسایی نشود.

یکی دیگر از علت‌های مهم ضعف رشته‌های آبی خوزستان، مدیریت استخرهای استان توسط افراد غیر متخصص است؛ افرادی که تجربه فعالیت را در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو ندارند و بیشتر نگاه اقتصادی به استفاده از استخر تحت مدیریت خود دارند.

نگاهی که موجب افزایش فاصله میان این استخرها و هیئت خوزستان شده است؛ مسئله‌ای که باعث شده علاقه‌مندان به شنا فقط با هدف سرگرمی در استخرهای حضور پیدا کنند و دیگر شاهد ارائه هیچ‌گونه فعالیت آموزشی و استعدادیابی در استخرها نیستیم.

مدیریت در استخرهای خوزستان نیازمند بازنگری است و شرایط برای حضور نیروهای با تجربه، متخصص و تحصیل‌کرده در این بخش باید مهیا شود؛ زیرا با سپردن استخرها به افراد با دانش، ارتباط مناسبی میان هیئت و استخرها ایجاد می‌شود و این ارتباط به شکوفایی دوباره شنا در استان خوزستان خواهد شد.

این فرد در کنار داشتن دانش و تجربه مدیری در هیئت‌های ورزشی موفق خواهد شد که در بخش اقتصادی نیز توانایی لازم را داشته باشد و بتواند مردان اقتصادی را برای حضور در ورزش متقاعد کند؛ متأسفانه یکی از علت‌های مهم ناکامی برخی از هیئت‌های ورزشی، نبود فکر اقتصادی است.

هیئت‌هایی که صرفاً برای فعالیت چشم به بودجه بسیار ناچیز اختصاص یافته توسط اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی دارند؛ مبالغی که نمی‌توان با آن کوچک‌ترین فعالیتی را انجام داد.

اما در میان نفرات ثبت‌نام کننده برای انتخابات هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان مدیری هست که در کنار تجربه، تخصص و تحصیلات ورزشی، در بخش اقتصاد نیز سابقه درخشانی دارد و سال‌هاست در اوج جوانی مدیریت شرکت‌های صنعتی را بر عهده داشته است.

مدیری که هم اکنون در عالی‌ترین سطح جهانی واترپلو به عنوان تنها نماینده خوزستان و ایران کرسی بسیار مهمی را در اختیار دارد و با حضور این قهرمان با تجربیات اقتصادی در رأس مدیریت رشته‌های آبی، دیگر هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان از نظر مالی نیازی به حمایت اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون شنا نخواهد داشت.

آشنایی و ارتباط با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی می‌تواند باعث حضور و حمایت شرکت‌ها خصوصی و دولتی از تیم‌های شنا شود؛ نکته‌ای که به رشد و شکوفایی دوباره رشته‌های آبی خوزستان کمک شایانی خواهد کرد.

پس چه خوب است جامعه شنا خوزستان و همچنین اعضای مجمع به قهرمان سابق خوزستان و عضو کمیته اجرایی انجمن داوران واترپلو جهان اعتماد کند و با سپردن کلید مدیریت شنا به وی به حضور مدیران سیاسی در هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان پایان دهند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار