تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۱۴۹۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر از اجرا نشدن پروتکل‌های بهداشتی در ادارات انتقاد کرد
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان گفت: پروتکل‌های بهداشتی در رابطه با کرونا در خیلی از جاهای خرمشهر به ویژه دستگاه‌های دولتی اجرا نمی‌شود.

 محمد حیدری روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در فرمانداری خرمشهر بیان کرد: کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و در غیر این صورت تعطیل خواهند شد.

وی افزود: بازرس فرمانداری به منظور بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه روزه از اداره‌های دولتی بازدید کرده و گزارش‌ لازم را به فرمانداری ارایه خواهد کرد تا در پرونده ارزشیابی دستگاه‌های دولتی لحاظ شود.

حیدری گفت:بیماری کووید ۱۹ امکان انتشار و انتقال بالای دارد و بنا بر این همچنان باید فاصله‌گذاری اجتماعی در تالارها، مساجد، و نیز در مناسبت‌ها رعایت شود ضمن اینکه زدن ماسک در ادارات الزامی است.

وی به کنترل بیماری کووید ۱۹ در خرمشهر و کاهش میزان ابتلا به این بیماری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: آنچه در خرمشهر و کشور در زمینه کاهش مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا اتفاق افتاد حاصل تلاش فراگیر حاکمیتی و همراهی و پشتیبانی مردم بود.

فرماندار خرمشهر بر ممنوع بودن تجمع در آیین عزاداری و عروسی تاکید کرد و گفت: همچنان برای برپایی آیین عزا و عروسی سختگیرانه عمل خواهد شد.برای جلوگیری از تجمع در دفن اجساد مجوز فرمانداری صادر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دفن خواهند شد.

حیدری ادامه داد: تالارهای عروسی نیز با ۵۰ درصد ظرفیت اجازه فعالیت خواهند داشت و فعالیت آنها باید با مجوز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی در ادامه به ضدعفونی و گندزدایی از سوی شهرداری های خرمشهر و مینوشهر تاکید کرد و گفت: متاسفانه شهرداری‌های این ۲ شهر گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر را تعطیل کردند در حالی که در شهرستان‌های دیگر این کار ادامه دارد.

وی افزود: مطب پزشکان، اصناف، واحدهای تولیدی و سایر اماکن عمومی باید به صورت مستمر  بازرسی شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت: در جنوب غرب خوزستان، خرمشهر در اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا پیشگام است.

شکراله سلمان زاده افزود: در شرایط به نسبت آرام کرونایی هستیم و تا زمانی که افراد مستعد و پرخطر همچنون افراد مسن، زنان باردار یا دارای بیماری زمینه‌ای یا مزمن واکسن دریافت نکردند خطر بازگشت به اوج بیماری وجود دارد.

وی افزود: در چند ماه گذشته بیماری ناشی از شیوع کرونا در خرمشهر افت و خیز فراوان داشته لذا شرایط دلگرم کننده نیست. 

سلمان‌زاده ادامه داد: خوشبختانه در خصوص آزمایش PCR و تشخیص کووید ۱۹ هیچ مشکلی نداریم ضمن اینکه تست‌های سریع در منزل از تمام اعضای خانواده فرد مبتلا  گرفته می‌شود.

 وی اجرای طرح شهید سلیمانی را شاید بهترین و کامل‌ترین راهکار برای قطع زنجیره انتقال بیان کرد و گفت: برای موفقیت کامل طرح نیاز به حمایت مالی است.

سلمان‌زاده بیان کرد: از مشکلات دانشکده علوم پزشکی آبادان نبود نقاهتگاه است و در سه شهرستان تابعه این دانشکده هنوز نتوانستیم آن را راه‌اندازی کنیم ضمن اینکه در بیمارستان مرجع، جا به اندازه کافی برای بستری بیماران داریم.

وی رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی لازم و ضروری دانست و گفت: ساده انگاری و عادی انگاری کرونا خیلی خطرناک است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار