تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۱۴۹۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کالاهای اساسی در خوزستان بیش از سایر استان‌ها توزیع می‌شود
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: کالاهای اساسی درخوزستان بیش از سایر استان‌ها در حال توزیع است اما متاسفانه به دلیل برخی موارد همچون قاچاق و یا رانت‌هایی که اتفاق می‌افتد با وجود این حجم بالای توزیع با کمبود روبه رو می‌شویم.

 سید نوراله حسن زاده روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: تا زمانی که تخلف وجود داشته باشد با وجود حجم بالای توزیع کالای اساسی همچنان با کمبود کالا در بازار روبه رو خواهیم بود؛ از دستگاه‌های ناظر تقاضا داریم که برای جلوگیری از این تخلفات و کاهش تنش در بازار به طور جدی ورود کنند.

وی گفت: به عنوان مثال بیش از ۲ برابر میانگین مصرف خوزستان روغن خوراکی در بازار استان توزیع شده اما باز هم گزارش می‌شود که در مواردی با کمبود و یا مشکل روبه رو هستیم که باید ریشه این مشکل به طور اساسی شناسایی و حل شود.

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه یکی از کالاهایی که در چند روز اخیر در خوزستان با افزایش قیمت و کمبود روبه‌رو بوده تخم مرغ است، افزود: طبق اعلام سازمان صمت خوزستان میانگین مصرفی این کالا در استان روزانه ۱۵۰ تن است. ۲۰ تن تخم مرغ توسط ۹ واحد تولیدی در استان تامین می‌شود و بقیه آن کسری وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام برای تامین این کالا در استان اعلام نیاز کنند تا تخم مرغ از استان های دیگر تامین شود.

رشد ۲۷ درصدی جوجه‌ریزی در دی امسال

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان کرد: در دی امسال پنج میلیون قطعه جوجه ریزی در خوزستان انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد رشد را نشان می دهد. این جوجه ریزی از نیمه دی انجام گرفته و تا ۱۰ روز آینده با عرضه مرغ‌های تولید شده به بازار دوباره با ثبات قیمت و تامین مرغ روبه رو خواهیم شد.

عبدالامیر نیرومند ادامه داد: در تهران کارگروهی در حال بررسی تعیین قیمت مرغ زنده بر اساس هر کیلوگرم ذرت ۱۵ هزار ریالی و سویای ۲۷ هزار ریالی است که به مرغداری‌ها تحویل داده می‌شود.

وی گفت: دولت ۱۰۰ درصد نهاده‌های دولتی را با قیمت هر کیلوگرم ۳۲ هزار ریال به مرغداری‌ها عرضه می‌کند و مرغداری‌ها هیچگونه مشکلی در تامین نهاده‌ها ندارند و نباید در تامین مرغ مشکلی وجود داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه جوجه ریزی در آذر گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد کاهش داشته افزود: در آذر امسال چهار میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد و این کاهش جوجه ریزی باعث کمبود مرغ و افزایش قیمت این کالا در بازار خوزستان شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار