تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۱۴۸۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی دستگاه تصفیه آب اولترا فیلتراسیون

دستگاه تصفیه آب امروزه یکی از ضروری ترین نیاز ها می باشد که به دلیل آلودگی های آب شهری وجودش در هر خانه ای لازم است. این دستگاه ها به روش های مختلفی آب را تصفیه می کنند از جمله اسمز معکوس، اولترا فیلتراسیون و نانو فیلتراسیون.  ما در این مقاله می خواهیم با سیستم اولترا فیلتراسیون و چگونگی عملکرد آن آشنا شویم.

اولترا فیلتراسیون چیست؟

اولترا فیلتراسیون یا فرا پالایش یکی از روش های جدید برای تصفیه کردن  آب می باشد که در آن مواد و ذرات جامد از آب جدا می شوند.  این سیستم از فیلتر ممبران برای جدا سازی این ذرات معلق آب استفاده می کند. فیلتر ممبران دستگاه های اولترا فیلتراسیون با ممبران دستگاه های اسمز معکوس تفاوت دارند. در این سیستم از فشار هیدرو استاتیکی آب استفاده می شود و برای استفاده از این فیلتر به پمپ و مخزن تصفیه آب نیازی نیست. این روش تقریبا تمامی مواد و ذرات معلق آب مثل باکتری ها ، ویروس ها، میکروب و گل و لای را با دقت 01/0 میکرون حذف می کند اما فیلتر های تصفیه آب اولترا فیلتراسیون نمی توانند یون ها و نمک های موجود در آب را از بین ببرند. بنابراین اگر آب دریا را با این روش تصفیه شود همچنان شور خواهد بود.

دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون

تصفیه آب در سیستم اولترا فیلتراسیون شامل دو مرحله است. مرحله پیش تصفیه که در آن بعد از به جریان در آمدن آب، ذرات معلق در آن به دلیل فشار وارد شده توسط پمپ خوراک از بین می روند و بعد از این مرحله آب از غشا و فیلتر ممبران عبور و به دلیل کوچک بودن حفره های فیلتر ممبران ، میکروب ها ، ویروس ها و گل و لای آب اجازه اجازه عبور پیدا نمی کنند. این روش علاوه بر یون ها، ممکن است نیترات و رسوبات آب را از خود عبور دهد و برخی از املاح و مواد بیماری زا را از بین نبرد. به طور خلاصه کاربرد های اولترا فیلتراسیون شامل این موارد می شود: تولید آب آشامیدنی با کیفیت بالا، کاربرد در فرآیند پیش تصفیه آب صنعتی ، شفاف سازی آب سطحی رودخانه ها ، حذف پساب های کشاورزی و صنعتی ، حذف آلایندهای شیمیایی , رنگ و روغن از آب و به عنوان پیش تصفیه در فرآیند تصفیه اسمز معکوس.

از مزایای روش اولترا فیلتراسیون این است که ممبران آن به ندرت دچار  گرفتگی می شود و نیاز به سرویس و شستشو های پی در پی ندارد.  به دلیل نداشتن مخزن آب، محدودیتی در مقدار آب تصفیه شده ندارد. تعمیر و نگهداری دستگاه آسان است. غشا های اولترا فیلتراسیون مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و مکانیکی دارند و از مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون برخور دارند و در مصرف انرژی به دلیل نیاز به فشار کم پمپ برای ورود آب به دستگاه صرفه جویی می کند.

دستگاه تصفیه آب بدون برق و مخزن

در این نوع از دستگاه ها به جای استفاده از برق برای ایجاد جریان آب و تصفیه آن، از طریق فیلتر بندی این کار انجام می شود. این دستگاه ها مخزنی برای نگهداری آب در زمان قطعی برق نیز ندارند و از روش اولترا فیلتراسیون برای تصفیه کردن آب استفاده می کنند. به علت عدم نیاز به برق، تعداد فیلتر ها در این نوع از دستگاه ها اهمیت زیادی دارد. جنس فیلترهای تصفیه آب اولترافیلتراسیون UF  پلیمر یا فلز و یا ترکیبی از این دو هستند. رایج ترین نوع این دستگاه ها دارای 5 مرحله می باشد. فشار آب، از خود آب تامین می شود؛ که در صورت قطع برق بتوانید از آب تصفیه شده استفاده کنید.

دستگاه تصفیه آب بدون برق و مخزن

در جنوب کشورمان از این نوع دستگاه بسیار استفاده می شود چون آب در آن مناطق دارای گل و لای زیادی می باشد و این دستگاه به خوبی می تواند این گل و لای های آب را از بین ببرد. هم چنین بو و طعم نا مطبوع آب شهری را نیز بهبود می بخشند. یکی از ویژگی های مهم این دستگاه این است که کلر موجود در آب را نیز از بین می برد. اما  از این دستگاه ها بهتر است در مناطقی که سطح بالای رسوب آب زیادی دارند استفاده کرد. این دستگاه نمی تواند مواد شیمیایی خطرناک یا باکتری ها و ویروس های داخل آب را حذف کند. به همین دلیل برای مناطقی که سطح آلاینده های آب بالا است، دستگاه مناسبی به شمار نمی رود. 


دستگاه های تصفیه آب بدون مخزن و برق به سرویس دائمی نیاز ندارند به شرطی که از فروشنده معتبر خریداری کنید. هم چنین هواگیری و اختلال فشار در آب هم کمتر اتفاق می افتد. به دلیل اینکه مخزن ندارند فضای کمی را اشغال می کنند و به راحتی قابل نصب و حمل هستند. تعویض فیلتر ها در آب تصفیه کن بدون مخزن مثل دستگاه های اسمز معکوس اهمیت زیادی دارد. فیلتر ها هر از گاه باید تمیز و هر 6 ماه تعویض شوند. این کار باعث کارایی بیشتر دستگاه و حفظ کیفیت آب تصفیه شده می شود.

 

خرید دستگاه تصفیه آب UF

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب اولترا فیلتراسیون باید به نکاتی توجه کنید. اول اینکه حتما از فروشنده و یا نمایندگی معتبری مانند رادگسترنوین دستگاه تصفیه آب را تهیه کنید و از کیفیت و برند آن مطمئن شوید. هر برندی قیمت گذاری های متفاوتی دارد و بر اساس مواد و فیلترهایی که به کار می برد ممکن است قیمت ها تفاوت داشته باشد. در حال حاضر برندهای تایوانی بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌ های اولترا فیلتراسیون هستند که دستگاه‌ های با کیفیتی تولید می‌کنند.این دستگاه ها  پر قدرت و دارای کارایی و بازدهی بالا می باشند. و در بیشتر  تست ‌های کیفیت ‌سنجی نتایج خوبی را به دست آورده اند.

خرید دستگاه تصفیه آب UF

در حال حاضر دستگاه‌های 3 و 5 و 6 مرحله ای اولترا فیلتراسیون آب در بازار وجود دارند. هر چقدر تعداد مراحل بیشتری داشته باشد، فیلتر ها و مواد  مورد استفاده در آن هم افزایش می‌یابد در نتیجه قیمت آن هم بالاتر می‌رود. دستگاه‌ های اولترا فیلتراسیون انواع مختلفی دارند مانند زیر سینکی و رو میزی. مدل زیرسینکی آن همان طور که از نامش پیداست زیر سینک نصب می‌شوند. این دستگاه‌ ها پراستفاده ‌ترین نوع اولترا فیلتراسیون هستند چون که دیده نمی‌شوند و صدا و لرزش خیلی کمی دارند و وجودش در آشپزخانه احساس نمی شود. این دستگاه ‌ها عملکرد پیچیده ای ندارند. آب از بالا وارد مخزن می‌شود و از فیلتر ها و غشا های دستگاه عبور می کند و به خوبی تصفیه می شود. انواع دیگری هم دارد که روی شیر نصب می‌شوند. بنابراین قبل از خرید دستگاه تصفیه آب حتما نیازتان را مشخص کنید و از فروشنده مطمئن آن را خریداری کنید.

:
:
:
آخرین اخبار