تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۱۴۸۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سازش و آشتی پایانی بر درگیری ۲ طایفه در دزفول
رئیس دادگستری دزفول گفت: درگیری بین ۲ طایفه که منجر به زخمی شدن چندین نفر از طرفان شده بود پس از یکسال بین این ۲ طایفه سازش و آشتی برقرار شد.
 محمدیار ممبینی رئیس دادگستری دزفول گفت: یکسال پیش بین ۲ طایفه در روستا‌های شوهان علیا و سلفی از توابع شهرستان دزفول بر سر سهمیه آب کشاورزی نزاعی رخ می دهد که در این درگیری تعدادی از طرفان زخمی می‌شوند و بعد از این ماجرا اختلافات گسترده‌ی بین این ۲ طایفه پیش می‌آید.

او افزود: با توجه به تشدید اختلافات بین این ۲ طایفه و تشکیل پرونده‌های متعدد در دادسرای این شهرستان و دستگیری تعدادی از طرفین متخاصم، بلافاصله برای کاهش تنش و پیشگیری از وقوع حوادث دیگر، با دستور قضایی جهت رفع خصومت بین این ۲ طایفه، اعضاء شعبه ۱۲ روستایی شورای حل اختلاف با وساطت خود و برگزاری چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان ۲ طایفه زمینه را برای مصالحه بین آنان فراهم می‌کنند.

ممبینی بیان کرد: نتیجه زحمات و تلاش‌های اعضاء عزیز و بزرگوار شعبه ۱۲ روستایی شورای حل اختلاف دزفول به ثمر نشست و این ۲ طایفه در جلسه‌ی با تأسی از صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) که با حضور مسئولان قضایی، ارگان‌های دولتی، بزرگان طوایف و عشایر، همدیگر را تو آغوش خود گرفتند و هم قسم شده اند که دیگر بین آنان هیچ کدورت یا اختلافی پیش نیاید و همیشه در کنار هم با دوستی و محبت زندگی نمایند.

رئیس دادگستری دزفول گفت: در بخش مرکزی شهرستان دزفول با توجه به بافت قومی و طایفه‌ای که وجود دارد، خوشبختانه بیشتر اختلافات با حضور بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان و شورا‌های حل اختلاف به سازش ختم می‌شود که در این زمینه تلاش خواهیم کرد از این ظرفیت بزرگ بیشتر استفاده کنیم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار