تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۱۴۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پالایشگاه‌های کوچک در کنار میادین نفتی ساخته می‌شود
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با ساخت پالایشگاه‌های کوچک در کنار میدان‌های نفتی، می‌توان برای ۱۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرد و زمینه توسعه مناطقی مثل خوزستان را فراهم کرد.

  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یکشنبه شب در گفتگویی با شبکه استانی خوزستان گفت: استان خوزستان دارای نیروهای انسانی کارآمد، ظرفیت‌های بالقوه و شرایط لازم برای رشد و توسعه است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: از جمله ظرفیت‌های بزرگ خوزستان، دسترسی به آب‌های آزاد، کشاورزی، منابع نفتی، گردشگری، انرژی و منابع آبی است.

وی ادامه داد: با انجام سرمایه‌گذاری و آسان کردن حضور سرمایه‌گذاران باید از این ظرفیت‌ها استفاده و موجبات توسعه استان شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوزستان با ظرفیت‌هایی که دارد هم می‌تواند موجب توسعه خود و هم سایر مناطق دیگر کشور شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: کشاورزی خوزستان می‌تواند منابع غذایی ۳۰۰ میلیون نفر را به تنهایی تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان و سواحل مکران دو منطقه و پیشران توسعه کشور به شمار می‌روند، گفت: باید سرمایه‌گذاری‌های لازم برای توسعه این دو منطقه انجام و حول این دو منطقه توسعه سایر مناطق انجام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس برنامه‌های توسعه، در توسعه کشور هر منطقه و استان بر اساس ظرفیت و منابع خاص آن انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه دو برنامه برای توسعه منابع نفتی در کشور در دست اقدام است، ادامه داد: بر اساس این برنامه در یک طرح زمان‌بندی میزان تولید نفت کشورمان به بیش از ۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی

وی بیان کرد: همچنین ساخت پالایشگاه‌های کوچک در نزدیکی میادین نفتی با همکاری بخش خصوصی یکی دیگر از برنامه‌های توسعه در حوزه نفت است و این اقدام در جهت جلوگیری از خام فروشی است زیرا که اگر همین میزان فعلی بیش از دو میلیون بشکه در روز تبدیل به فرآورده نفتی شود علاوه بر ایجاد ۱۰۰ هزار شغل، می‌تواند ارزش افزوده خوبی ایجاد کند که موجبات توسعه مناطقی از جمله خوزستان شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید و گفت: با مشارکت خوب مردم و اجرای طرح شهید سلیمانی شاهد کاهش میزان ابتلاء به کرونا در کشور بودیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: واکسن کرونا نیز توسط محققان کشورمان در حال تولید است و باید همچنان در امر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوشا باشیم.

وی با اشاره به سفر چند ماه پیش رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان ادامه داد: خوزستان در دوران جنگ متحمل خسارت‌هایی در زیرساخت‌های آن انجام شد و باید این زیرساخت‌ها ایجاد و برای توسعه آن همچنان کوشید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این سفر همچنین از حوزه‌های مختلف انتخاباتی خوزستان بازدید خواهد شد و مشکلات آنها مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار