تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۱۴۸۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان آماده مقابله با حمله ملخ ها/کشت ۳۸۰ هکتار غلات در آبادان
آبادان آماده مقابله با حمله ملخ ها/کشت ۳۸۰ هکتار غلات در آبادان


 سرپرست جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به کشت بالغ‌بر ۳۸۰ هکتار غلات در آبادان، گفت: استان‌های خوزستان، بوشهر و بندرعباس در معرض خطر حمله ملخ‌ها هستند که باید با این پدیده مبارزه شود.

حسن دشتی نژاد بیان کرد: امسال برای اولین بار در شهرستان آبادان کشت زراعت غلات استراتژیکی مثل گندم، جو، کلزا و ذرت علوفه‌ای در بالغ‌بر ۳۸۰ هکتار آغاز شد.

وی با بیان اینکه استان‌های خوزستان، بوشهر و بندرعباس در معرض خطر حمله ملخ‌ها هستند، افزود: اگر مبارزه با هجوم ملخ‌ها انجام نشود، همه کشتزارها از بین خواهد رفت.

سرپرست جهاد کشاورزی آبادان بیان کرد: شهرستان آبادان همه امکانات را از جمله وجود دستگاه uv و نصب آن بر ماشین‌ها، سم‌پاش‌های فرغونی، وجود چهار اکیپ رصد پایش ملخ که تمام ۲۴ ساعت آماده‌باش هستند، برای این کار دارد.

دشتی نژاد تصریح کرد: با وجود اینکه تمام دستگاه‌های مختلف از جمله مرزبانان دریابانی، اداره بندر، گمرک و دهیاری‌ها برای این امر بسیج شدند اما در منطقه هنوز هیچ مورد از هجوم ملخ‌ها در این شهرستان مشاهده نشده است.

سرپرست جهاد کشاورزی آبادان تأکید کرد: پهپادها در استان آماده برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها هستند؛ همچنین هفت محموله سوخت بنزین هواپیمای ملخی از پالایشگاه آبادان برای این امر ارسال شد.

وی اظهار کرد: حمله ملخ‌ها در استان خوزستان بیشتر در شهرستان‌های ماهشهر و هندیجان دیده شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار