تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۱۴۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:
افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی است
  رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی است و نرخ این کالاها به‌طور حتم به قیمت قبل باز خواهد گشت.

  «عباس تابش» افزود: اگر تا ۲ روز آینده قیمت‌ها به روال قبل برنگردد، بدون شک ورود خواهیم کرد.

وی بیان‌داشت: علاوه بر این‌که در بازار جمع آوری این کالاها رخ نمی‌دهد، از ذخایر نیز استفاده خواهیم کرد تا قیمت را پایین بیاوریم.

 پیش از این نیز اعلام شده بود که قیمت مصرف‌کننده به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

ستاد تنظیم بازار با رصد قیمت و کنترل بازار گوشت مرغ، بر جلوگیری از افزایش قیمت و چندنرخی شدن آن در نقاط مختلف کشور تاکید کرده است.

بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار و در راستای اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، همه فرآیندهای مرتبط با تولید و عرضه گوشت مرغ، از تامین نهاده تا تولید و عرضه به عمده‌فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده است و همه دستگاه‌های عضو کارگروه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف مکلف به همکاری هستند.

همچنین پیش از این حداکثر قیمت تحویل شکر سفید تولید داخل درب کارخانه به ازای هر کیلوگرم به شکل یکسان برای مصارف صنف، صنعت و خانوار معادل ۶ هزار و ۶۵۰ تومان و برای مصرف‌کننده در بسته بندی‌های یک کیلوگرمی هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

براساس مصوبه‌های پیشین، با توجه به تغییر اولویت ارزی شکر از گروه یک به دو، مقرر شده قیمت‌گذاری این کالای تولید داخل توسط انجمن ذی‌ربط و بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار