تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۱۴۷۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا جان ۸۹ نفر دیگر را در ایران گرفت
 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۳۸۳ نفر رسیده است.

 سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۵ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵ هزار و ۹۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۳۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۷۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت گزارش شده است و با توجه به اینکه این دفاتر جزو اماکن شلوغ و پر رفت و آمد است لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله 1.5 تا دو متر در این اماکن ضروری است.

وی افزود: برای این کار و جلوگیری از شلوغی این اماکن، دفاتر پیشخوان دولت باید نسبت به نوبت دهی اینترنتی و تلفنی اقدام کنند و از ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک خودداری کنند.

لاری گفت: مردم نیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در دفاتر پیشخوان دولت یا هر مکان ارائه خدمات عمومی دیگر، مراتب را به شماره تلفن 190 وزارت بهداشت اعلام کنند یا با اسکن کد  QRواحد مربوطه از طریق تلفن همراه هوشمند و ارسال آن به وزارت بهداشت موضوع را اعلام و پیگیری کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۹۹ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ایران از نظر تعداد تلفات کرونا وبدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت، نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی وچشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار