تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۱۴۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نفت آبادان به دنبال صدرنشینی؛ فولاد در پی فرار از گرداب حاشیه ها
 فردا دو تیم فوتبال خوزستان یکی خارج از خانه و دیگری در خانه برای کسب سه امتیاز بازی مقابل رقیبان خود خواهند جنگید که صنعت نفت به سه امتیاز حساس نیاز دارد.

  هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران فردا ششم بهمن‌ماه با برگزاری سه بازی در شهرهای تبریز، اراک و آبادان پیگیری می‌شود که تیم فولاد خوزستان از ساعت ۱۵ فردا در مقابل میزبان خود تیم ماشین‌سازی تبریز قرار می‌گیرد.

شاگردان جواد نکونام که این روزها با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو هستند، برای اینکه به ساحل آرامش برساند، راهی جز شکست دادن میزبان خود ندارند چرا که سرخ پوشان دیار کارون در سه بازی اخیر متحمل دو شکست و یک تساوی شده‌اند.

همین نتایج باعث افزایش انتقادات از فولاد خوزستان شده است؛ از سویی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان و جواد نکونام به جای آنکه تلاش کنند تا مشکلات فنی تیم خود برطرف شود، با عملکرد خود باعث افزایش حاشیه‌ها برای این تیم شدند.

اما در آن‌سوی میدان تیم ماشین‌سازی تبریز شرایط خوبی ندارد و با چهار امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد؛ شاگردان سعید اخباری در این فصل هنوز موفق نشدند که طعم پیروزی را بچشند و هفته گذشته با دستیابی به تساوی خارج از خانه، امیدوار به پایان ناکامی و بازگشت به جدول است.

اخباری که تا هفته گذشته به عنوان سرمربی موقت فعالیت می‌کرد اما اکنون با انتخاب شدند به عنوان سرمربی قطعی این تیم با آرامش بیشتری به فعالیت خود در این تیم ادامه می‌دهد؛ همچنین اضافه شدن حسین خطیبی به عنوان مدیر فنی، دانش فنی نیمکت این تیم را افزایش خواهد داد.

سبزپوشان دیار ستارخان برای کاهش فاصله امتیازات خود با سایر تیم‌ها به دنبال ثبت اولین خود در این بازی خانگی هستند تا با انگیزه بیشتری به کار خود در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ادامه بدهند اما فولاد برای بازگشت به جمع مدعیان و بدون توجه به نکات خارج از مستطیل سبز باید به دنبال ارائه بازی هدفمند مقابل میزبان خود باشد.

دیدار با ماشین‌سازی تبریز که با ۱۷ گل خورده بدترین خط دفاع لیگ را در امسال دارد، می‌تواند مردان جواد نکونام را در رسیدن به هدف خود کمک کند؛ بازی در تبریز بهترین فرصت برای جبران مافات برای فولاد خوزستان است و تداوم ناکامی سرخ پوشان شرایط را برای نکونام و تیمش سخت‌تر خواهد شد.

۳ امتیاز حساسی و حیاتی

اما در مهم‌ترین بازی‌های این هفته تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۶ فردا در ورزشگاه تختی آبادان در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت؛ دیداری که امتیازات کامل آن برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

طلایی پوشان دیار اروند هم اکنون با ۲۱ امتیاز پس از تیم استقلال تهران در مکان دوم جدول رده‌بندی قرار دارند و با توجه به شکست تیم استقلال تهران مقابل سایپا تهران، شاگردان پور موسوی با غلبه بر سپاهان اصفهان بار دیگر به صدر جدول بازخواهند گشت.

صنعت نفت آبادان برخلاف پیش‌بینی‌ها در جمع مدعیان قرار دارد و تاکنون در تمامی بازی‌های خانگی خود به پیروزی دست پیدا کرده است؛ حسن بیت سعید، طالب ریکانی، مهدی زبیدی و رضا خالقی فر با استفاده تکنیک و سرعت خود نقشی حیاتی را در موفقیت‌های تیم صنعت نفت آبادان دارند.

در این بازی شاهد نبرد مدعیان عنوان آقای گلی لیگ برتر نیز هستیم؛ طالب ریکانی با ۶ گل زده نقش اصلی را در تداوم پیروزهای صنعت نفت آبادان داشته است و در آن‌سوی میدان نیز سجاد شهباززاده با ۹ گل زده همراه با گادوین منشأ مهاجم گل گهر سیرجان در صدر جدول گلزنان قرار دارد و می‌تواند برای هر خط دفاعی دردسر ایجاد کند.

تجربه محمد طیبی می‌تواند در مهار مهاجمان سپاهان نقش مهمی را ایفا کند زیرا مدافع کم حاشیه فوتبال خوزستان سابقه بازی را در تیم سپاهان اصفهان دارد و این شناخت می‌تواند عصای دست سیروس پور موسوی باشد.

استنلی کیروش دیگر مهاجمی است که این روزها بار دیگر به روزهای خوب در خط حمله سپاهان بازگشته است و غفلت از آن باعث خواهد شد که این مهاجم باهوش از کوچک‌ترین فرصت نهایت استفاده را ببرد؛ بنابراین مدافعان نفت برای مهاجم خارجی سپاهان باید برنامه ویژه‌ای را در زمین داشته باشند.

خط میانی و وجود هافبک‌های توانمند یکی از نقاط قوت سپاهان اصفهان است؛ نوید کیا برای تصاحب میانه میدان چشم به ساق سروش رفیعی، مهدی کیانی و امید نورافکن بازیکنان آماده خود دوخته است؛ نفراتی که در بازی‌های گذشته با تسلط بر توپ و میدان کمک شایانی را به موفقیت زردپوشان نصف جهان داشته‌اند.

طلایی پوشان اگر می‌خواهند به پیروزهای خانگی خود تداوم ببخشند باید از همان دقیقه اول مسابقه اجازه تصاحب توپ را به مردان میانه میدان سپاهان ندهند.

سپاهان اصفهان با ۱۹ امتیاز در مکان سوم جدول رده‌بندی جای دارد و به دنبال کسب ششمین پیروزی فصل است تا اختلاف خود را با صدرنشین جدول کاهش دهد.

نتیجه بازی سپاهان و صنعت نفت برای سایر مدعیان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و مساوی شدن این دیدار، بیش از همه به نفع تیم‌های نخست و چهارم جدول خواهد بود و باید منتظر سوت پایان بازی تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان ماند و دید اتفاقات فوتبالی به سود کدام تیم رقم خواهد خورد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار