تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۱۴۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت نام کارشناسی ارشد شروع شد
سخنگوی سازمان سنجش از شروع مرحله دوم ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.
  فاطمه زرین‌آمیزی سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور   از شروع ثبت نام کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و ششمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور که در مهلت تعیین شده (۹۹/۰۹/۱۶ لغایت ۹۹/۰۹/۲۶) نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند می توانند در مهلت مجددی که هم اکنون در سایت سازمان سنجش آغاز شده است ثبت‌نام کنند.

زرین آمیزی در ادامه بیان کرد: مهلت مجدد برای ثبت‌نام در آزمون مذکور از امروز (یک‌شنبه ۵ بهمن) آغاز شده و  تا چهارشنبه  ۸ بهمن ادامه دارد.

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش و مراجعه به بخش کارشناسی ارشد بر روی لینک آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ (مرحله دوم ثبت نام) کلیک کرده و با مطالعه شرایط و ضوابط نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اول (۱۶/۹/۹۹ لغایت ۲۶/۹/۹۹) نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده اند، می‌توانند در صورت تمایل در مهلت مقرر، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

زرین آمیزی گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ ۶ و ۷ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از روز دوشنبه مورخ ۳ خرداد ۱۴۰۰ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۷ خرداد با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

مراحلی که متقاضی برای ثبت‌نام باید طی کند

۱-مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱)

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام

۳-آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام

۴- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۹۰۰.۰۰۰ (نهصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر شده است تا در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۸۵۰۰ (هشت هزار و پانصد) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

۵- متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند. این دسته از متقاضیان باید برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۹۰۰.۰۰۰ (نهصد هزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

یادآوری ۱: متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۷.۰۰۰ (یکصدو سی و هفت هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.

یادآوری ۲: متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۷.۰۰۰ (یکصدو سی و هفت هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار