تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۱۴۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰۰ مدرسه دزفول همچنان ۲ نوبته هستند
 مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص توسعه فضاهای آموزشی در این شهرستان گفت: همچنان ۱۰۰ مدرسه شهرستان دزفول ۲ نوبته هستند.

  رضا محمدی خباز روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش دزفول افزود: برخی مناطق دزفول مانند پیام نور، کوی طالقانی، مدرس و زیباشهر از نظر جمعیت فضایی برای راه اندازی فضای آموزشی ندارند که به توجه به جمعیتشان یا باید توسط خیرین و یا دولت ساخت و ساز انجام شود.
وی با بیان اینکه برخی مناطق مانند کوی امام رضا(ع)، بهمن، سعدی، ذوالفقار، فرهنگ شهر و رسالت زمین آموزشی ندارند و امکان ساخت و ساز در این مناطق نیست، ادامه داد: طبق قانون، هر زمین آموزشی تا ۱۸ ماه توسط شهرداری نگهداری می‌شود؛ اگر ساخت و سازی صورت نگرفت، تبدیل وضعیت خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول اظهارداشت: در حال حاضر حدود ۱۰ مدرسه نوساز در دزفول وجود دارد که باید جابه جا و تک نوبته شوند.
وی به ضرورت اجرای کروکی هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس دزفول اشاره و بیان کرد: دانش آموزان برخی مناطق روستایی و حاشیه‌ای برای تحصیل به مرکز شهر مراجعه می‌کنند و برخی دانش آموزان از مرکز شهر به شمال شهر می‌روند، همین امر مشکلاتی ایجاد کرده بود که با اجرای  قانون کروکی دانش آموزان را موظف کردیم در منطقه خودشان ثبت نام کنند.
محمدی خباز گفت: سال گذشته ۲هزار و ۵۰۰ سرویس مدارس در دزفول وظیفه جابه جایی دانش آموزان را برعهده داشتند که این موضوع مشکلات زیادی ایجاد کرده بود.
وی افزود: سال گذشته حدود چهار هزار قرارداد سوری برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس بسته شده بود که ۹۹ درصد آنها با توافق طرفین انجام شد تا برخی افراد بتوانند در مدرسه مورد نظر ثبت نام کنند. 
مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: با بکارگیری معلمان خوب در روستاها و مناطق حاشیه‌ای توانستیم اعتماد دانش آموزان و خانواده‌ها را برای ثبت نام در مدرسه محل کروکی جلب کنیم؛ این موضوع منجر به صرفه جویی مالی و به حداقل رساندن کمبودها شد.
وی افزود: با اجرای کروکی و ساماندهی وضعیت مدارس مشکل کمبود ۳۰۰ معلم برطرف شد.
محمدی خباز با اشاره به پراکندگی و گستردگی شهرستان دزفول گفت: فاصله برخی روستاها تا مدارس ۱۰ ها کیلومتر و ساماندهی کلاس‌های درسی آنها دشوار است.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد مدارس دزفول در روستاها فعال هستند، اظهارداشت: آموزش و پرورش دزفول بیش از ۹۰ سال سابقه دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته با کمبود ۷۰۰ نیروی معلم و بیش از ۱۰۰ نیروی خدماتی در مدارس دزفول مواجه بودیم که با بکارگیری ۳۰۰ نفر از بازنشستگان به صورت اضافه کار و اجرای کروکی توانستیم کمبود معلم را جبران کنیم به طوری که هیچ کلاس درسی از ۱۵ شهریور بدون معلم نبود.

حضور دانش آموزان در مدارس دزفول الزامی نیست
مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، کلاس‌های اول و دوم حضوری است ولی اجباری برای حضور دانش آموزان نیست.
وی با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات خردادماه منتظر دستورالعمل وزارتی هستیم، افزود: سال گذشته امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
محمدی خباز درخصوص مدارس کانکسی و کپری نیز گفت: سردشت و شهیون زیرنظر مدیریت جداگانه آموزش و پرورش اداره می‌شوند؛ دزفول سال گذشته فقط یک مدرسه کانکسی داشت که جمع آوری شد، در حال حاضر هیچ مدرسه کانکسی و کپری در منطقه آموزش و پرورش دزفول وجود ندارد. 
وی درخصوص آموزش مجازی نیز گفت: موردی از ترک تحصیل دانش آموزان به علت آموزش غیرحضوری مشاهده نشده است.
شهرستان دزفول حدود ۷۵ هزار نفر دانش آموز، ۴۰۰ مدرسه،  پنج هزار کادر اداری و آموزشی و چهار هزار بازنشسته فرهنگی دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار