تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۱۴۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتشار فیلم سرقت حصار محدوده منطقه آزاد اروند حاشیه‌ساز شد
  انتشار فیلمی در فضای مجازی که سرقت بخشی از حصار تخریب شده محدوده منطقه آزاد اروند در استان خوزستان را نشان می‌دهد حاشیه ساز شده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد اروند معاون فنی و امور زیربنایی این منطقه در خصوص انتشار این فیلم با بیان اینکه حصار منطقه آزاد اروند از ابتدا براساس نقشه و طراحی گمرک کشور احداث شد ولی بعد از سیل سال گذشته قطعات بتنی که برای دیوار جانمایی شده بود از بین رفت گفت: ویرانه‌های حصار منطقه آزاد اروند هرچند جزو دارایی‌های بیت‌المال است اما بعد از تخریب بر اثر سیل به دلیل هزینه بالا، ارزش جمع‌آوری نداشت چرا که هزینه جمع آوری قطعات حصار تخریب شده بیش از ارزش آنها بود.

موعود شمخانی اظهار داشت: پس از فرو ریختن دیوار در خصوص حراست از بقایای آن، تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی منعقد شد و پیرو آن بعد از سرقت انجام شده تعدادی بازداشت شدند و پرونده‌هایی نیز تشکیل و پیگیری حقوقی انجام شد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در تفاهم نامه با گمرک جمهوری اسلامی ایران از ۱۳۹۷ تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ حفاظت و صیانت از این دیوار برعهده این نهاد بوده است بیان کرد: موضوع تفاهم‌نامه متشکل از همکاری مستمر گمرگ جمهوری اسلامی ایران در راستای مبادی ورودی و خروجی در خصوص تردد خودروها به منطقه آزاد اروند و حفاظت از تاسیسات و دیوارهای پیرامون محدوده، کشف کالای قاچاق، برخورد با متخلفان و معرفی آنها به مراجع قانونی و سایر موارد حفاظتی در ارائه گزارش ماهیانه به سازمان منطقه آزاد اروند است. 

 وی با اشاره به این مهم که حصار شامل دیوار و جاده است که ایجاد شده گفت:در جریان سیل سال گذشته و با تصمیم شورای تامین در خصوص انفجار جاده برای جلوگیری از ورود سیلاب به منطقه، بخشی از این دیوار تخریب شد که هزینه ساخت مجدد آن ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار