تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۱۴۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار ۲ نماینده خوزستان در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال
  ۲ نماینده فوتبال خوزستان در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر کشور به مصاف حریفانشان می‌روند تا با کسب نتایج دلخواه، جایگاهشان را در جدول رده بندی ارتقا دهند.

  هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی از سر گرفته می‌شود که تیم نفت آبادان در خانه و فولاد خوزستان بیرون از خانه به مصاف حریفان خود می روند و در صورت برد در این هفته می توانند جایگاهشان را در بین تیم های بالایی جدول حفظ کنند.

در هفته یازدهم این پیکارها تیم نفت آبادان به مصاف تیم نساجی مازندران رفت و در یک دیدار نفس‌گیر در نهایت یک بر صفر پیروز میدان شد. همچنین تیم فولاد خوزستان دیگر نماینده استان مقابل پرسپولیس قرار گرفت و در حالی که موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد و توانست به این تیم گل بزند اما در نهایت با نتیجه ۲ بر یک بازنده این جدال حساس شد.

تیم نفت آبادان که از ۱۱ بازی گذشته خود ۶ پیروزی، سه تساوی و ۲ باخت کسب کرده و اکنون با ۲۱ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد، در این فصل حرف های زیادی برای گفتن داشته و تاکنون به هیچ حریفی باج نداده است، برزیلی های ایران برخلاف تصور عملکرد خیره کننده ای داشته و به دنبال قهرمانی در نیم فصل رقابت ها هستند. تیم فولاد که اکنون در مکان نهم رده بندی جای گرفته از کورس رقابت با تیم های مدعی عنوان قهرمانی عقب مانده است، اگر چه کادر فنی فولادی ها معتقد است  تصمیمات داوری در چند بازی اخیر موثر بوده و آنها اکنون باید در صف تیم های بالانشین جدول باشند.

ماشین سازی – فولاد

تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد به گونه ای که نیمکت این تیم سرشار از بازیکنان سرشناس است اما مهمترین مشکل فولادی ها گل نزدن این تیم بوده و مهاجمان فولاد هنوز نتوانسته اند سطح انتظارات را برآورده کنند.

فولادی‌ها هفته گذشته در مصاف با پرسپولیس از حریف خود عقب افتادند و سپس بازی را به تساوی کشاندند، نماینده استان در حالی که می توانست پیروز میدان باشد در ۱۰ دقیقه آخر بازی یک گل از پرسپولیس دریافت کرد و سه امتیاز بازی را به راحتی از دست داد. تیم فولاد در هفته دوازدهم  نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارد تا در کورس رقابت برای صدر جدولی باقی بماند. فولاد برای این دیدار اکثر بازیکنانش را در اختیار داشته و دست نکونام از این حیث برای انتخاب بازیکنان باز است تا بتواند چهارمین برد فصل خود را کسب کند.

فولادی ها در بازی های بیرون از خانه نشان دادند که تیم دست و پا بسته ای نبوده و به راحتی امتیاز نمی دهند. نقطه قوت تیم فولاد در یکی، ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند. بی شک رفع مصدومیت ایوب والی و حضور این مدافع کهنه کار نه تنها باعث ایجاد انگیزه شده بلکه خط دفاع فولاد را مستحکم تر می کند.

تیم ماشین سازی این روزها حال و روز خوبی نداشته و در قعر جدول رده بندی جای گرفته است. این تیم در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبش را از دست داد و در برخی پست ها، پوست اندازی کرد. شاگردان محمدحسین اخباری بر خلاف فصل قبل تاکنون بازی های خوبی به نمایش نگذاشته و تنها تیم بدون برد لیگ بیستم به شمار می روند.

در روزهای اخیر حواشی بسیاری از سوی بازیکنان نیمکت نشین فولاد در فضای مجازی به راه افتاده که در نتیجه گیری این تیم نقش منفی داشته است و مدیران باشگاه فولاد اگر نتواند این حواشی را برطرف کنند آسیب جدی به تیم وارد شده و نماینده خوزستان از کورس رقابت برای کسب عنوان قهرمانی عقب می ماند.

سینا مریدی و فرزاد جعفری ۲ بازیکنی که در این فصل در اکثر مسابقات روی نیمکت بودند و کمتر به میدان رفتند در فضای مجازی مطالبی منتشر کردند که با واکنش سعید آذری مدیرعامل باشگاه همراه بود.

نبرد نکونام و اخباری ۲ مربی جوان لیگ در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. تیم فولاد خوزستان اکنون با ۱۵ امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی جای گرفته است.

نفت آبادان – سپاهان

شکست استقلال در هفته دوازدهم این شانس‌ را به ۲ تیم نفت آبادان و سپاهان می دهد تا بتوانند صدر جدول را تصاحب کنند. نفت آبادان با ۲۱ امتیاز و سپاهان با ۱۹ امتیاز در رده های دوم و سوم جدول قرار دارند و قطعا دستیابی به سه امتیاز این دیدار برای شاگردان پورموسوی و نویدکیا بسیار مهم است.

کمتر کسی پیش بینی می‌کرد نفت آبادان با مشکلاتی که در ابتدای فصل گریبان این تیم را گرفته بود، بتواند در پایان هفته یازدهم، جزو تیم های بالانشین جدول باشد و در این مدت صدر جدول را اختیار کند. پورموسوی امسال با نفت در قامت یک مدعی ظاهر شده و قصد عقب نشینی از حضور در جمع مدعیان را ندارد. نفتی ها در صورت برد مقابل سپاهان بار دیگر به روند صعودی خود ادامه داده و در صدر جدول قرار می گیرند.

برزیلی های ایران هفته گذشته مقابل نساجی مازندران بازی درخشانی به نمایش گذاشتند و در حالی که می توانستند گل های بیشتری به ثمر برسانند در پایان با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیدند. نفت آبادان در لیگ بیستم نسبت به رقبای خود خیلی دیرتر وارد بازار نقل و انتقالات تابستانه شد و بازیکنان بسیاری از جمع طلایی پوشان جدا شدند اما مدیران نفت آبادان با تکیه بر پتانسیل بومی، بازیکنان خوبی را به خدمت گرفتند.

نقطه قوت نفتی ها، آرامش بازیکنان این تیم در جریان بازی است، مدیران این باشگاه در فصل جدید به خوبی حاشیه ها را کنترل کرده تا بازیکنان و کادر فنی بدون هیچ دغدغه ای در زمین حاضر شوند از طرفی حضور پورموسوی در آبادان باعث شد تا برخی جوانان خوزستانی نیز فرصت حضور در ترکیب اصلی نفت را به دست آورند.

در فصل جاری و با وجود گذشته ۱۱ هفته از بازی ها، صنعت نفت چند بار در برابر حریفان نتیجه را عقب افتاد اما در نهایت شرایط را به سود خود تغییر داد که این موضوع نشان دهنده تمرکز و اعتماد به نفس بالای بازیکنان نفت آبادان است.

آخرین تقابل نفت آبادان و سپاهان در فصل گذشته با برد یک بر صفر سپاهانی ها به پایان رسید که این موضوع انگیزه آبادانی ها را برای برد در این دیدار خانگی بیشتر می کند. شاگردان پورموسوی در این فصل تاکنون در خانه هیچ باختی نداشته و قطعا مقابل سپاهان به دنبال کسب هفتمین برد خود در لیگ هستند.

سپاهان با محرم نویدکیا توانسته طی هفته‌های اخیر در نتیجه گیری، عملکرد موفقی داشته باشد. سپاهان در بیرون خانه همواره بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به سختی امتیاز از دست می دهد. این تیم در بازی مقابل نفت آبادان باقوای هر چه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب و جایگاهش را در جدول رده بندی بهبود دهد.

حضور محمد طیبی و محمد اهل شاخه در نفت آبادان، موجب استحکام خط دفاعی این تیم شده همچنین وجود بازیکنی همچون طالب ریکانی قدرت خط هافبک نفتی ها را بیشتر کرده است.

نفتی ها اگر به همین شکل ادامه دهند و از بازی های باقی مانده امتیازات لازم را بگیرند، قهرمانی در لیگ و یا صعود به جام باشگاه های آسیا برای آنها دور از دسترس نیست.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دوازدهم:

ماشین سازی - فولاد (ورزشگاه تبریز - ساعت ۱۵)

نفت آبادان - سپاهان (ورزشگاه تختی آبادان - ساعت ۱۶)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار