تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۱۴۷۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲.۵ میلیون هکتار زمین کشاورزی سنددار می‌شوند
 مشاور وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۲.۵ میلیون هکتار از ۱۸.۵ میلیون هکتار زمین کشاورزی در سطح کشور سنددار می‌شوند.

 محمدرضا قدسی شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی و شیلات آبادان اظهار داشت:اکثر زمین های کشاورزی به پیشنهاد سازمان جنگل‌ها و مراتع در سال آینده به سرعت سنددار خواهند شد.

وی با اشاره به بررسی تغییر کاربری زمین‌های مزارع پرورش میگوی آبادان به آبزی‌پروری افزود: با تغییر کاربری از میگو پروری به سایر آبزیان با همکاری دامپزشکی و شیلات می‌توان ارزآوری برای کشور کسب کرد.

قدسی افزود: از ۱۲۰ مزرعه در سایت پرورش میگوی چوئبده ۲۰ واحد آن فعال است و قطعا مسایل و مشکلات این سایت به وزیر جهاد کشاورزی گزارش خواهد شد و امیدواریم به زودی مشکل آبزی پروران منطقه برطرف شود.

وی با اشاره به وجود پتانسیل برای ایجاد پنج تا ۶ هزار فرصت شغلی در سایت پرورش میگوی چوئبده آبادان اظهار داشت:برطرف کردن برخی از مشکلات سایت پرورشی میگوی چوئبده و زمین‌های کشاورزی آبادان نیاز به همکاری بین بخشی سازمانی و دستگاه‌های منطقه دارد.

مشاور وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی به بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه کشور و تلاش وزارت جهاد کشاورزی برای تامین ارز مورد نیاز نهادهای دامی اشاره کرد و گفت: در تخصیص ارز تا شهریور مشکل داشتیم ولی با تدابیر اندیشیده شده و برطرف شدن مشکلات ثبت سفارش فراوانی در خصوص نهادهای دامی انجام شد و در تامین آنها به آرامش رسیدیم.

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در این نشست با اشاره به مسایل و مشکلات آبزی پروران سایت پرورش میگوی چوئبده گفت:برخی از مشکلات باعث شده تا تعدادی از مزارع پرورش میگو و کارگاههای تولیدی تعطیل شود.

سیدزین‌العابدین موسوی افزود: در زمینه مجوز ندادن به طرح‌های آبزی‌پروری و پرورش ماهی بجای میگو در سایت چوئبده کوتاهی شد.

وی رفع مشکلات مزارع پرورش ماهی و میگو به منظور ایجاد شغل در آبادان را خواستار شد.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برخی مشکلات سایت پرورش میگوی چوئبده در چهارماه گذشته به وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد که مهمترین آنها تعیین تکلیف زمین‌های مزارع و سنددار کردن آنها است.

جلیل مختار از لایروبی نشدن اسکله‌های بنادرصیادی آبادان انتقاد کرد و گفت: با توجه به لایروبی نشدن اسکله‌های بندر آبادان اکثر شناورها در زمان جزر و مد با مشکل تردد و پهلوگیری مواجه می‌شوند.

وی در بخش دیگری به طرح افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی اشاره کرد و گفت:طرح ارتقای افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی و استفاده از سوخت گازوئیل به جای بنزین هیچ تغییری در افزایش قدرت موتورها نکرده بلکه مشکلات صیادان را دوچندان کرده است.

بندرچوئبده آبادان از مهم ترین مراکز پرورش میگوی کشور است. 
شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان، در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی آبادان واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار