تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۲۱۴۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل نفت و گاز مارون خبر داد:
پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه جمع آوری گازهای مشعل مارون ۶
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از پیشرفت ۹۵ درصدی طرح جمع آوری گازهای فلر مارون ۶ خبر داد و گفت: با راه اندازی این طرح ۲۵ میلیون فوت مکعب گاز جمع آوری می شود.

حمید  کاویان در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، نمایشگاه را پل ارتباطی بین سازندگان داخلی و صنعت نفت خواند و گفت: شرکت های ایرانی نسبت به گذشته به ویژه در بخش هایی مانند پمپ و کمپرسورپیشرفت های خیلی خوب و قابل قبولی را داشتند که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

وی افزود: وظیقه ما به عنوان شرکت های تولیدی این است که ازسازندگان و تولید کنندگان ایرانی حمایت کنیم تا بتوانند روند رو به رشدی داشته باشند. در این راستا شرکت بهره براری نفت و گاز مارون با حمایت از شرکت های ایرانی تلاش کرده تمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از داخل تامین کند.

به گفته کاویان، شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در سال گذشته موفق به بومی سازی ۵ هزار و ۴۰۰ قطعه شده، در سال جاری نیز هم حدود ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه با توجه به توان بخش خصوصی و بخش فنی شرکت مارون بومی سازی شده است.

وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در کنار وظیفه اصلی خود، توجه ویژه ای به بحث مسئولیت های اجتماعی و محیط زیست دارد که در این راستا می توان به بحث آبرسانی به غیزانیه اشاره کرد حتی الان هم تانکرهای آبرسان ما آنجا مشغول هستند. در بحث ساخت و نوسازی مدارس هم اقدام های ویژه ای انجام شده است. ساخت و بازسازی مساجد هم از طریق بسیج نفت و گاز مارون پیگیری می شود.

کاویان در مورد اقدام های زیست محیطی گفت: در این زمینه نیز بیش از۹۸ درصد پساب های صنعتی به چاه های دفعی هدایت می شود.

وی در مورد پروژه های فعال شرکت نفت و گاز مارون در حوزه جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت، گفت: در این زمینه دو پروزه فعال با بخش خصوصی داریم. یکی در مورد جمع آوری گازهای ترش آسماری مارون به میزان ۱۴ میلیون فوت مکعب گاز در روز که در این پروژه، شرکت فعال بخش خصوصی در حال راه اندازی سایت است
:
:
:
آخرین اخبار