تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۱۴۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد کمربند سبز در کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی از ایجاد کمربند سبز در این کشت و صنعت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر، امین نصیریان با بیان این مطلب اظهار داشت: همزمان با کاشت نهال در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر، عملیات کاشت بیش از 11 هزار اصله نهال اکالیپتوس در کشت و صنعت سلمان فارسی شروع شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از هزار و 500 اصله نهال اکالیپتوس کاشته شده و روند عملیات کاشت این نهال ها در مساحت 50 هکتار تا پایان اسفند ماه امسال ادامه دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی در ادامه تصریح کرد: ایجاد فضای سبز، صیانت از محیط زیست، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و جلوگیری از بروز ریزگردها و … از جمله اهداف کاشت نهال در کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی است.

نصیریان با اشاره به تداوم کاشت درختان در این کشت و صنعت عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در آینده ای نزدیک مساحتی بالغ بر 8 هکتار به کاشت 3 هزار نخل در کشت و صنعت سلمان اختصاص می یابد.

گفتنی است شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در چهارچوب تعامل و مشارکت با ستاد نهضت سبز خوزستان ، اداره کل منابع طبیعی استان و همکاری با سازمان های مردم نهاد طرح کاشت بیش از چهار میلیون و صد هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر را در چندسال اخیر در محدوده اراضی هفتگانه خود انجام و اقدامات اساسی برای آماده سازی اراضی برای کاشت نهال شامل عملیات تسطیح، زیرشکنی، نهرکشی، حفر چاه، آبرسانی، محوطه سازی و عملیات طراحی فضای سبز، غرس، نگهداری، واکاری و آبیاری را به اجرا در آورده است.





:
:
:
آخرین اخبار