تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۱۴۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چشم‌انداز نامناسب نخاله‌های ساختمانی در ورودی اهواز
  معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه وجود نخاله های ساختمانی در ورودی اهواز، چشم انداز نامناسبی دارد، گفت: در زمینه جمع آوری و دفع نخاله های ساختمانی باید برنامه داشته باشیم.

فاضل عبیات در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند خوزستان که امروز (چهارم بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پیچیدگی های خوزستان اظهار کرد: در سال های اخیر با وجود مشکلات زیاد، اقدامات زیادی در استان اجرا شده است. نباید خوزستان را با استان های دیگر مقایسه کرد و تصویر نادرستی از خوزستان منعکس شود.

  وی با بیان اینکه در خصوص پسماند خوزستان مشکلات جدی وجود دارد، افزود: برای فرهنگ سازی در این زمینه باید ارتباط با شوراهای روستاها، بخشداران و دهیاران تقویت شود تا از این طریق فرآیند آموزش تشدید شود. همچنین آموزش در زمینه آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع باید انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های خوزستان، گفت: همچنین در هفته جاری آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به خوزستان سفر می کند و از روستاها بازدیدی خواهد داشت.

عبیات ادامه داد: اقداماتی که در روستاها و در زمینه کشاورزی انجام شده، حتی به مهاجرت معکوس منجر شده است که امیدواریم زندگی روستایی در خوزستان بیشتر تثبیت شود.

وی با بیان اینکه تهدید سایت صفیره اهواز باید به فرصت تبدیل شود، عنوان کرد: برای حل مساله سایت صفیره (محل دفن پسماند اهواز) باید یک راهبرد داشته باشیم که این کار به برگزاری نشست های تخصصی نیاز دارد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: انتظار می رود تا پایان امسال احداث سلول شماره ۲ و ۳ سایت صفیره به پایان برسد.

عبیات با بیان اینکه وجود نخاله های ساختمانی در ورودی اهواز، چشم انداز نامناسبی دارد، گفت: در زمینه جمع آوری و دفع نخاله های ساختمانی باید برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به حجم بالای پسماند صنعتی در منطقه ویژه پتروشیمی، بیان کرد: محل های دفن پسماند صنعتی نیز باید توسط سازمان آب و برق خوزستان نهایی شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار