تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۱۴۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: ۷۰ روستای خوزستان در لیست بومگردی است
 استاندار خوزستان گفت: ۷۰ روستا برای بوم گردی در استان در نظر گرفته شده که امید است تا پایان دولت بیش از نیمی از آنها به بهره برداری برسد.

  غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از روستای گردشگری طویبه از توابع شهرستان حمیدیه و آئین کلنگ زنی خانه بومگردی این روستا بیان کرد: این روستا با همت مردم و مسئولین در حال تبدیل شدن به یک روستای گردشگری است.
وی افزود: بیش از ۱۵ نفر تقاضای احداث خانه های بوم گردی در این روستا داشتند که اولین آن کلنگ‌زنی شد و ساخت سایر خانه ها هم در ادامه آغاز خواهد داشت.
شریعتی افزود: همه دستگاه‌ها از جمله صندوق کارآفرینی امید، اداره کار، بیناد مسکن، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل امور روستایی برای کمک به توسعه این روستا کمک نمایند.
استاندار خوزستان اظهار داشت: همچنین تسهیلات کم بهره با مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر ارقام در اختیار اهالی قرار می گیرد و و بنا شد اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری کنند و بنیاد مسکن در طرح هادی این روستا بازنگری کند و آن را گسترش دهد.
شریعتی بیان کرد:  علاقه‌مندی خوب و همت خوبی در این روستا است و با توجه به شرایط آن و نزدیکی به اهواز و فضای زیبایی که دارد خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی در آن صورت گرفته و در حال انجام است و زمینه برای اینکه یک روستای بدون بیکار باشد در آن فراهم است.
استاندار خوزستان اظهار داشت: تا امروز هم کارهای خوبی صورت گرفته است و امیدواریم این اقدامات ادامه داشته باشد و ما هم کمک و حمایت می‌کنیم. 

شریعتی گفت:  در گذشته به بحث گردشگری روستای علوه شهرستان کارون رسیدگی شد که در حال حاضر به شرایط بسیار خوبی رسیده است و بر اساس برنامه ۷۰ روستا برای بوم گردی در نظر گرفته ایم که امیدواریم تا پایان دولت بیش از نیمی از آنها به بهره برداری برسد.
 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار