تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۱۴۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغال زایی هر هکتار نرگسزارهای رامشیر برای حداقل ۲۰ نفر
 مدیر جهاد کشاورزی رامشیر گفت: برای نخستین بار در شهرستان رامشیر در سطح بیش از یک هکتار گل نرگس به صورت تلفیقی و بین نخل به صورت دیم کشت شد و برای بیش از ۲۰‌ نفر فرصت شغلی را ایجاد کرد.

مصطفی هنرمندیان اظهار داشت: برای نخستین بار در شهرستان رامشیر در سطح بیش از یک هکتار گل نرگس کشت شده و کار برداشت این از   15آذر شروع و تا 15 بهمن ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر افزود: پیش بینی می‌شود از سطح یک هکتار گل نرگس بالغ بر 175 هزار شاخه گل تولید شود، گل های تولید شهرستان رامشیر علاوه بر مصرف داخلی رامشیر، در شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه اهواز، شادگان و همجوار، یک بخشی از آن بخاطر کیفیت و بوی لطیفی که دارد در استان های فارس و بوشهر به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به سطح زیر کشت و میزان برداشت از سطح یک هکتار گفت: خوشبختانه سطح زیرکشت گل نرگس در شهرستان رامشیر به صورت تلفیقی بوده است و کشت بین ردیف‌های نخل بخاطر حداکثر منابع آب و خاک صورت گرفته است.

 هنرمندیان با اشاره میزان اشتغال‌زایی کشت گل نرگس در سطح یک هکتار تصریح کرد: میزان اشتغال زایی در یک هکتار 8 نفر بوده است. اشتغال‌زایی غیر مستقیم برای فروش گل نرگس 12نفر بوده است.

وی گفت: کشت گل نرگس در رامشیر از مهر ماه کشاورز اقدام به کشت پیاز کرده و با آبیاری سبک رها کرده و به صورت دیم و پس از بارندگی‌های پاییزه گل نرگس رشد و به مرحله برداشت رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر بیان کرد: با عنایت به شهرستان رامشیر داشتیم و موفقیتی که توسط کشاورز مجری بوده، و مورد استقبال عموم مردم واقع گرفته، پیشنهاد جهادکشاورزی رامشیر این است که سایر نخل داران و جوانان بیکار که امکان فعالیت دارند، می‌توانند با کشت گل نرگس با توجه به قیمت این گل در بازار یک شغل را راه اندازی کنند.

هنرمندیان در پایان گفت: شهرستان رامشیر دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه کشاورزی اعم از گل نرگس، محمدی و... و گیاهان دارویی، توسعه کشت نخل و گیاهان زراعی دارد.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار