تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۱۴۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد با متصرفین در منطقه «چمگلک» اندیمشک/ علیه متصرفین اراضی بنوار ناظر باید اعلام جرم شود
دادستان شهرستان اندیمشک از تخریب و قلع و قمع کاربری‌های غیر مجاز اراضی زراعی اندیمشک در منطقه چمگلک خبر داد.
برخورد با متصرفین در منطقه «چمگلک» اندیمشک/ علیه متصرفین اراضی بنوار ناظر باید اعلام جرم شود

کریم صحرایی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز از تخریب و قلع و قمع کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی اندیمشک در منطقه چمگلک خبر داد و اظهار کرد: برخی افراد با تصرف زمین‌های کشاورزی و تغییر کاربری آن‌ها اقدام به ساخت و ساز باغ ویلا، استخر و.. کرده و آن‌ها را فروخته‌اند.

وی با اشاره به مرغوبیت این اراضی برای کاشت محصولاتی همچون ذرت،گندم و... افزود: با تصرف این اراضی ضمن اینکه تولید این محصولات کم شد زمین‌های کشاورزی به محلی برای تفریح و خوش گذرانی تبدیل شده‌اند.

تبدیل اراضی کشاورزی به باغ ویلا

دادستان شهرستان اندیمشک با بیان اینکه متصرفین از این طریق سرمایه‌های میلیاردی را به جیب خود زده‌اند، گفت: در منطقه چمگلک از 10 سال پیش تصرفات غیر مجاز صورت گرفته است اما اقدامات خاصی برای برخورد با آن‌ها صورت نگرفته بود.

صحرایی بیان کرد: اکنون در حال جلوگیری از ادامه این کارها هستیم و در اسرع وقت با کسانی که قبلاً این تصرفات را انجام داده‌اند با حکم دادگاه  برخورد می‌شود.

وی با انتقاد از تبدیل این اراضی کشاورزی به باغ ویلا، عنوان کرد: طبق قانون جهاد کشاورزی شهرستان مکلف شده  در اسرع وقت فعالیت افراد متصرف را متوقف کند و در صورت عدم توقف به دستور دادستان، نماینده دادستان و همراهی نیروهای انتظامی با آنها برخورد میشود.

صحرایی افزود: اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیز باید علیه این افراد اعلام جرم کند تا پس از تشکیل  پرونده در دادگاه، حکم کیفری علیه شخص متصرف صادر شود.

وی با بیان اینکه باید جلوی این کارها گرفته شود و اراضی کشاورزی را به حالت قبل برگردانیم، گفت: اجازه تکرار این اعمال در اراضی کشاورزی توسط متصرفین باید گرفته شود.

علیه متصرفین اراضی بنوار ناظر باید اعلام جرم شود

صحرایی در رابطه با تصرف اراضی کشاورزی بنوار ناظر در شهرستان اندیمشک، بیان کرد:  طبق بررسی‌های صورت گرفته و بازدید میدانی که به همراه بخشدار از محل اراضی شد این واگذاری‌ها مربوط به 10 سال گذاشته است که از سوی بخشدار و دهیار وقت به عده‌ای واگذار شده بود.

وی افزود: این اراضی دولتی و نگهداری آن‌ها به عهده منابع طبیعی است که چنانچه بخواهند آن‌ها را واگذار کنند و یا از آن‌ها بهره برداری شود باید در قالب طرح و طبق کمیسیون ماده 31 و 32  واگذار شود.

صحرایی در توضیح شیوه واگذاری اراضی دولتی عنوان کرد: در صورت اجرای طرح و بهره‌برداری از این اراضی لازم است  در قالب طرح 3، 5 و 10 ساله به صورت اجاره واگذار که در نهایت اراضی تملیک می‌شوند.

وی افزود: این در حالی است که این اراضی به صورت غیر قانونی واگذار شده و مسئوولان حتی پروانه ساخت صادر کرده‌اند.

صحرایی گفت: در خصوصی اراضی بنوار ناظر اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان را به دادگاه احضار و از آن‌ها درخواست کردم علیه متخلفان اعلام جرم کنند تا پرونده کیفری و حقوقی جهت قلع و قمع صادر شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار