تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۱۴۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجموع سرمایه‌گذاری در پالایشگاه بیدبلند به ۴.۵ میلیارد خواهد رسید
  استاندار خوزستان گفت: با احتساب سرمایه گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری برای جمع‌آوری گازهای همراه تولید نفت، میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به ۴.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

 غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در نشست خبری آیین بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند اظهار داشت: سال‌های زیادی است که  گازهای همراه تولید نفت در کشور سوزانده می‌شود در صورتی که می‌بایست با جمع آوری آنها امکان تبدیل به سرمایه و ثروت (تبدیل به خوراک برای پتروشیمی ها) فراهم می‌شد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس هم‌اکنون با ۴۰ درصد ظرفیت در حال استفاده از خوراک‌های قابل دسترس فعالیت  دارد گفت: پیش بینی می‌شود که بعد از اجرای کامل پروژه جمع آوری گازهای همراه تولید نفت، این پالایشگاه به ۱۰۰ درصد ظرفیت کاری خود برسد.

شریعتی با اشاره به اینکه شرکت پالایشگاه بیدبلند به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج‌فارس در طول مراحل ساخت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خدمات چشم‌گیری را به اهالی شهرستان بهبهان ارائه کرده است افزود: معمولا تعهد صنایع پیش از بهره‌برداری مرسوم نیست اما پالایشگاه بیدبلند متعهدانه در این رابطه فعالیت داشته است.

استاندار خوزستان افزود: مهمترین مشارکت پالایشگاه گاز بیدبلند اختصاص ۵۰ میلیارد ریال کمک مالی برای انجام مراحل ساخت فرودگاه بهبهان است که در این زمینه مبلغ ۵۰ میلیارد ریال دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۳۰ میلیارد دیگر از طریق منابع داخلی استان تامین می‌گردد. 

استاندار خوزستان به ساخت و پتروشیمی شهرستان بهبهان به‌عنوان یکی از صنایع پایین دست پالایشگاه بیدبلند اشاره‌کرد و گفت: تلاش می‌شود تا بخشی از افراد شاغل در هنگام ساخت پالایشگاه بید بلند در واحد پتروشیمی آن مشغولیت شوند. 

پالایشگاه گازی بهبهان روز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری و حضور وزیر نفت در بهبهان به بهره برداری رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار