تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۱۴۵۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ واحد آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش در خرمشهر افتتاح شد
 مدرسه هفت کلاسه در روستای مقامیسیه و مدرسه چهار کلاسه روستای معمره صنگور۲ خرمشهر پنجشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

 برای ساخت مدرسه روستای مقامیسیه که در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع ساخته شده  است  ۲۹ میلیارد ریال و برای ساخت مدرسه  روستای معمره که در زمینی به  مساحت ۴۰۰ مترمربع احداث شده ۱۱ میلیارد ریال با مشارکت موسسه خیریه راه ایمان آیت الله سیستانی هزینه شده است.

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح این واحدهای آموزشی گفت:مدرسه تنها یک ساختمان نیست، بلکه جایگاه رفیعی برای انسان‌سازی است و در مدرسه دانش آموزان با تعلیم و تربیت راه زندگی را می‌یابند و آینده خودشان را برای خود و کشور رقم خواهند زد.

محسن حاجی‌میرزایی اظهار داشت:ساخت مدرسه مهمترین و موثرترین گامی است که می‌توان برای تحول جامعه برداشت.

وی افزود: تعلیم و تربیت برای جلوگیری از تبعیض و توزیع نامناسب ثروت و عدالت در جامعه است و از مدرسه می‌توان آینده سازمانهای کشور را شکل داد.

حاجی‌میرزایی بیان داشت: هر چقدر که مدرسه‌سازی توسعه پیدا کند، به معنای توسعه انسان‌های خوب است و اگر کار خوبی اتفاق بیفتد عامل آن انسان‌های خوب هستند.

وی ضمن تقدیر از موسسه راه ایمان که به دستور آیت الله سیستانی تاسیس شده است گفت: دولت برای توسعه فضاهای آموزشی قدم‌های بزرگی را برداشته و اعتبارات حوزه نوسازی مدارس را در طول چند سال گذشته بیش از چهار برابر کرده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت:با حمایت خیران اعتبارات حوزه نوسازی مدارس از هشت هزار میلیارد ریال به ۲۳ هزار میلیارد ریال  افزایش یافته است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: برای نوسازی و بازسازی مدارس نیازمند کمک خیران هستیم و از تمام کسانی که در این کار بزرگ به ما کمک می‌کند قدردانی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: مطالبه نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و فرماندار خرمشهر در خصوص جذب نیروهای آموزش و پرورش به حق است هر چند برای ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش قدمهای بلندی برداشته شده و در ۲سال اخیر اقدامات بی‌سابقه‌ای انجام شده است.

حاجی‌میرزایی افزود: در سال جاری بیش از ۷۳ هزار نفر شرایط استخدام برای همکاران فرهنگی در سراسر کشور فراهم شد که حداقل در ۱۰ سال گذشته این میزان جذب نیرو در آموزش و پرورش سابقه نداشته است  و برخی از آنها کسانی هستند که از گذشته با ما همکاری داشتند.

وی در ادامه گفت: به تناسب اینکه در هر سال چقدر ردیف استخدامی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، امکان استخدام وجود دارد که برای سال جاری ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر  از نیروهای حق التدریسی استخدام می شوند و  مابقی نیز تا پایان برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰ به استخدام درمی‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای جذب سایر همکاران که امتیاز لازم برای استخدام را کسب نکردند نیز شرکت در آزمون ماده ۲۸ و یا دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه راه ایمان نیز در این آیین گفت: امروز چهل و یکمین مدرسه استان خوزستان افتتاح می‌شود و در استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز مشغول انجام این کار هستیم ولی اقدامات استان خوزستان را افزایش دادیم.

محمدتقی اختیاری افزود: فعالیت‌های  موسسه خیریه راه ایمان در ساخت مدرسه خلاصه نشده و تقویت نیروهای بومی و تبدیل آنها به معلمان شایسته از دیگر اقدامات این موسسه است که تاکنون به ۷۰۰ نفر در این راستا آموزش داده شده است.

وی ادامه داد: موسسه نسبت به ساخت مسجد و حوزه علمیه نیز اقدام می‌کند ولی آیت الله سیستانی در نجف اشرف به ما اعلام کردند که شیعه نباید بی‌سواد باشد، بنابر این مدرسه هم  در اولویت است.

اختیاری اظهار داشت:امیدوارم در آینده نزدیک جشن افتتاح یکصدمین مدرسه موسسه را نیز برگزار کنیم تا فرزندان ایران اسلامی بی‌سواد بار نیایند و سربار جامعه نشوند و به کار خلاف دست نزنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این آیین جمعیت دانش آموزان خرمشهر را ۴۰ هزار دانش آموز بیان کرد و گفت: خرمشهر شهرستان مرزی است و مشکلات و چالش‌های جدی پیشرو دارد.

محمد حیدری افزود: این تعداد دانش آموز در ۲۴۵ مدرسه و در یکهزار و ۵۰۶ کلاس ساماندهی شدند که توسط یکهزار و ۱۰۸ معلم تحت تعلیم و تربیت قرار دارند که در بررسی‌های انجام شده ۴۷۱ نفر کمبود معلم  داریم که یک فشار مضاعفی بر دیگر معلمان وارد می‌شود.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس در خرمشهر گفت: در حال حاضر ۲۸۱ معلم حق التدریسی در سیستم آموزش و پرورش خرمشهر وجود دارند که تنها ۵۹ سهمیه برای تبدیل وضعیت آنها داده شده و امیدواریم در این خصوص تجدید نظر کنید.

حیدری افزود: با توجه به شرایط کرونایی امروز محرومیت مضاعف شده و به دلیل نبود دسترسی به گوشی‌های هوشمند ۲۰ تا ۳۰ درصد دانش آموزان همچنان از آموزش فضای مجازی محروم هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار