تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۱۴۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود جدی فضای آموزشی و بیش از ۴۷۰ معلم در خرمشهر
  فرماندار خرمشهر با بیان اینکه در نسبت دانش آموزان به فضای آموزشی، با کمبود جدی مواجه هستیم، گفت: این دانش آموزان توسط یک هزار و ۱۸۵ معلم تحت تعلیم و تربیت قرار دارند که ۴۷۱ معلم، کمبود داریم.

محمد حیدری در آیین افتتاح پنج مدرسه روستایی در خرمشهر و شادگان که امروز (دوم بهمن ماه) با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد، اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار دانش آموز خرمشهری در ۲۴۵ مدرسه و در یک هزار و ۵۴۶ کلاس، سازمان دهی شده اند. تجزیه و تحلیل این آمار دلالت بر کمبودهای شدید است.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه با توجه به مرزی بودن خرمشهر، مشکلات و چالش های جدی داریم، گفت: در نسبت دانش آموزان به فضای آموزشی، با کمبود جدی مواجه هستیم.

حیدری ادامه داد: این دانش آموزان توسط یک هزار و ۱۸۵ معلم تحت تعلیم و تربیت قرار دارند که ۴۷۱ معلم، کمبود داریم. این مساله موجب شده فشار مضاعفی بر معلمان وارد شود. انتظار می رود این کمبود معلم برطرف شود تا نظام آموزشی تقویت و بخشی از جوانان استخدام شوند.

وی گفت: خرمشهر محرومیت خاصی دارد و انتظار می رود در بحث تامین تجهیزات کمک شود.

وی در خصوص چالش سیستم آموزش و پرورش خرمشهر گفت: بحث تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی یکی از این چالش ها است. در خرمشهر ۲۸۱ نیروی حق التدریسی در انتظار تغییر وضعیت هستند اما تنها سهمیه استخدام ۵۹ نفر داده شده است که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

حیدری بیان کرد: همچنین با توجه به شیوع کرونا و محرومیت ها از گذشته، امروز محرومیت ها مضاعف شده و تعداد زیادی از دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به سیستم هوشمند، از تحصیل محروم هستند و همچنان ۲۰ تا ۳۰ درصد دانش آموزان خرمشهری درگیر این محرومیت هستند.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: همچنین سرویس دهی به معلمان و دانش آموزان روستاهای خرمشهر هر ساله معضل جدی ما است که باید ردیف اعتبار خاصی در این زمینه اختصاص داده شود.

وی افزود: همچنین نیروهای اداری از اعمال مدرک دوم محروم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد. ۷۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل نیز داریم که باید در این زمینه کمک و اقدامات بیشتری انجام شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار