تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۱۴۵۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر آموزش و پرورش:
حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است
  وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: حضور دانش آموزان در مدارس با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا به صورت اختیاری و با صلاحدید خانواده هاست.

محسن حاجی میرزایی   در اهواز بیان کرد: آموزش و پرورش موظف است که امکان آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کند، مدارس ما در سراسر کشور پذیرای دانش آموزان هستند اما الزامی برای حضور آنان نیست.

وی گفت: البته بدیهی است که خانواده ها باید از وضعیت بهداشتی مدارس اطمینان پیدا کنند و با مراجعه به مدرسه از رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مدارس اطمینان یابند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش حضوری را بسیار ضروری می دانیم به خصوص برای پایه های اول و دوم ابتدایی و هنرستان ها که از طریق فضای مجازی به خوبی آموزش ها انجام گرفته است.

حاجی میرزایی بیان کرد: به دغدغه های ستاد ملی کرونا احترام می گذاریم به همین دلیل حضور دانش آموزان را  در مدارس اختیاری کرده ایم.

وی گفت: برای خانواده هایی که ترجیح می دهند آموزش دانش آموزان به صورت حضوری باشد امکانات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهیم.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش از یکم بهمن ماه جاری مدارس برای آموزش حضوری دانش آموزان بازگشایی شد.

حتی یک دانش آموز نباید از تحصیل دور بماند

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تاکید ما بر این است که حتی یک دانش آموز نباید از آموزش دور بماند و طرح حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل و توجه به ادامه تحصیل تمام دانش آموزان با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: با قانونی که سازمان ثبت احوال تکلیف کرد ، اطلاعات تمامی دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد  تا آموزش و پرورش شناسایی دقیقی از دانش آموزانی که تحت آموزش نیستند را کسب کند.

۲۵هزار و ۵۰۰ نیروی حق التدریس در کشور تبدیل وضعیت می شوند

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس کاملا روشن است و در حال پیگیری  هستیم.

حاجی میرزایی اظهار داشت: بر اساس میزان سهمیه امسال ۲۵هزار و ۵۰۰ نفر نیرو حق التدریس  بر اساس امتیازی که کسب کرده اند تبدیل وضعیت خواهند شد ودر سال آینده نیزتبدیل وضعیت سایر نیروی حق التدریس را خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونان خود امروز پنجشنبه به منظور حضور در چند نشست داخلی و افتتاح چندین پروژه آموزشی در شهرستان خرمشهر و شادگان به خوزستان سفر کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار