تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۱۴۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نباید از تیم خانه بسکتبال خوزستان انتظار قهرمانی داشت / پیشکسوتان یاری نکردند
 رئیس هیات بسکتبال استان با اشاره به مشکلات تیم لیگ برتری خانه بسکتبال خوزستان، گفت: داشتن انتظار قهرمانی از این تیم نا به جا است، ضمن این که رسالتم را درخصوص این تیم انجام دادم.

مجتبی پیرعباسی  اظهار کرد: استان خوزستان در سال های قبل تیم پتروشیمی و پالایش نفت آبادان را در لیگ برتر داشت که باعث افتخار بوده اند. امسال پتروشیمی در لیگ برتر شرکت نکرد و از آن جایی که تیم نفت آبادان نیز جزو سهمیه مناطق آزاد محسوب می شود، خوزستان نیازمند تیم دیگری برای پر کردن خلاء این رشته در استان بود. بنابراین برای ارتقاء این رشته در استان و ایجاد انگیزه در بین نسل جوان نیازمند تیم دیگری در لیگ برتر سال جاری بودیم.

وی بیان کرد: به نظر من بسکتبال یک رشته سلسله مراتبی از سنین کودکان، نوجوانان و جوانان است و تکمیل کننده آن لیگ برتر خواهد بود. لیگ برتر یک افق روشنی برای جوانان ایجاد می کند که تلاش کنند تا خودشان را در لیگ برتر نشان دهند.

تیم اهواز زمانی بسته شد که جدول مسابقات بسته شده بود

رئیس هیات بسکتبال خوزستان درباره شرایط تیم خانه بسکتبال استان قبل از حضور در سوپر لیگ نیز گفت: این تیم در شرایطی آماده مسابقات شد که عملا، دیگر بازیکن آزادی که بتواند تاثیرگذار باشد، نبود. در چنین شرایطی ما از بازیکنان بومی استان که تقریبا به جز علی دورقی، کسی سابقه حضور در سوپر لیگ را نداشت، استفاده کردیم. ما زمانی تصمیم به جمع کردن تیم گرفته بودیم که جدول بسته شده بود و تمام تیم ها نیز بازیکنان شان را گرفته بودند.

نمی‌توان از تیم خانه بسکتبال انتظار قهرمانی داشت

وی تاکید کرد: ما از چنین تیمی با این شرایط نباید انتظار قهرمانی داشته باشیم و این انتظار نا به جایی است، بلکه باید با کسب تجربه از سوی بازیکنان در این مسابقات، در سال های آینده چنین انتظاری را داشته باشیم. ما برای اولین بار جهت تکمیل و کمک به این تیم، هشت تیم را روانه مسابقات لیگ یک کردیم که اگر سال آینده بتوانیم هشت بازیکن از این تیم استخراج کنیم، عملا به هدف بازیکن سازی برای نسل های آینده رسیده ایم.

استخدام بسکتبالیست خارجی برای کاهش هزینه‌ها

پیرعباسی خاطر نشان کرد: از همان اوایل تشکیل تیم خانه بسکتبال خوزستان، مشکل اصلی مشخص و آن بودجه بود. برای مثال تیم پالایش نفت آبادان به ازای هر بازیکن ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت می کند اما بودجه کل بازیکنان داخلی تیم خانه بسکتبال، ۷۰۰ میلیون تومان هم نمی شود. بازیکنان داخلی خوب هم بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند و ما برای اینکه هزینه ها را کاهش دهیم با بازیکنان خارجی قرارداد ۲ ماهه امضا کردیم که به یکی از آن ها ۳۰۰۰ هزار دلار و به دیگری ۳۵۰۰ هزار دلار در ماه می دهیم. با این شرایط مالی، من مطمئن هستم که دچار مشکل می شویم.

خارجی‌های خانه بسکتبال خوزستان اثرگذار نبودند

وی ادامه داد: اهداف ما در جذب بازیکن بازیکن خارجی به دلیل عدم وجود بازیکن تاثیرگذار آزاد و افزایش سطح کیفی و فنی بازیکنان کم تجربه بود تا اگر بتوانند روی این بازیکنان اثر بگذارند که متاسفانه نتوانستند اثر زیادی بگذارند و احتمال زیاد قرارداد آن ها تمدید نخواهد شد.

نمی‌توان به جنگ تیم‌های دیگر رفت

رئیس هیات بسکتبال خوزستان گفت: با این شرایط مشخص است که نمی توانیم به جنگ تیم های چون شهرداری گرگان، شهرداری قزوین، مهرام و دیگر تیم ها که بسیار سرمایه گذاری کرده اند، برویم. اگر تیم ما هم از لحاظ مالی اعتبار خوبی داشت، می توانست بازیکنان بیرونی با کیفیتی خریداری کند و شرایط آن وقت بسیار فرق می کرد. اما با وجود این شرایط، ما در هیچ یک از بازی ها از پیش باخته نیستیم و برای پیروزی تا آخرین لحظه تلاش می کنیم. در سال های آینده با توجه به کسب تجربه و ایجاد راه حل های بهتر می توان به موفقیت هم رسید.

تیم خانه بسکتبال خوزستان اسپانسر ندارد

وی با بیان این که تیم خانه بسکتبال خوزستان اسپانسر ندارد، افزود: در حال حاضر شما ببینید چه کسانی حامی ما هستند و هزینه های ما را تامین می کنند؟ ما هیچ گونه اسپانسری نداریم و قطعا این هزینه هایی هم که ما می کنیم برای ما مشکل ساز خواهد شد. به هر حال تیم جدا از هزینه های بازیکنان و مربیان، هزینه های جانبی مانند هزینه های رفت و آمد، اقامت و... نیز دارد.

درباره سرمربی جدید تصمیم‌گیری نکرده‌ایم

پیرعباسی بیان کرد: من از زحمات و تلاش های بهرام رمضان سرمربی سابق تیم که با این شرایط مسئولیت این تیم را قبول کرد، تشکر می کنم. او به دلیل این که فرهنگی است و به دلیل عدم موافقت با مرخصی برای ادامه حضور در لیگ، به صورت توافقی از این تیم جدا شد. در حال حاضر مسئولیت این تیم بر عهده مربی تیم است و فعلا درباره سرمربی جدید تصمیم گیری نکرده ایم.

از پیشکسوتان انتظار یاری داشتیم

وی عنوان کرد: بعد از رفتن بهرام رمضان، برای کمک گرفتن در سکان هدایت این تیم، به چهار پیشکسوت صاحب نام استان که آقایان یاراحمدی، عچرش، کعبی و کامروا هستند، پیشنهاداتی ارائه دادیم که هر چهار نفر به دلایل مختلفی چون گرفتاری و بیماری کرونا این پیشنهاد را رد کردند. انتظار داشتیم که در چنین شرایطی پیشکسوتان ما را کمک کنند که متاسفانه ما را یاری نکردند.

تصمیم اشتباهی نگرفتیم

رییس هیات بسکتبال خوزستان در پایان تاکید کرد: با وجود این شرایط و مشکلات، فکر نمی کنم که تصمیمات اشتباهی در خصوص تیم خانه بسکتبال خوزستان گرفته باشیم و بنده رسالت خود را انجام دادم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار