تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۱۴۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲هزار و ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های تحقیقاتی کشور هزینه شد
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی کشور هزینه شد.

 غلامحسین رحیمی‌شعرباف چهارشنبه در بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بودجه آموزش عالی کشور در سال آینده را حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: از این میزان اعتبار به صورت خاص بیش از ۱۰ درصد به تحقیقات اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند ۴۰ درصد اعتبارات تحقیقاتی خود را باید از طریق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هزینه کنند افزود:به منظور استفاده از این اعتبار  پیوند بین دستگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را خوب برقرار کنیم  هر چند امسال قدم‌های خوبی برداشته شده است.

رحیمی شعرباف افزود: پژوهش در کشور خوشبختانه به ویژه در دهه اخیر توسعه خوبی پیدا کرده و دانشگاه‌های به صورت گسترده‌ای وارد بحث پژوهش‌ شدند و نتایج پژوهشی خود را در بهترین ژورنال‌های بین الملل به چاپ رسیده است.

وی در ادامه گفت: در چند سال اخیر رشد کیفی مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی وضعیت بسیار خوبی داشته و هم اکنون رتبه‌های کیفی مقالات ما در سطح دنیا ۱۵ است و به زودی  به رتبه ۱۴ تبدیل خواهد شد.

رحیمی شعرباف بیان داشت: باید در جهتی پیش رویم که موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور که دوره‌های رسمی برگزار و مجوز رسمی گرفتند در این توسعه علمی و تحقیقاتی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: نسبت جمعیت دانشجو و استاد در خوزستان وضعیت خوبی ندارد و در مقایسه با استان‌های دیگر پایین تر است به همین دلیل باید اهتمام بسیار جدی برای ارتقای آموزش عالی و تحقیقاتی آن انجام شود.

رحیمی شعرباف افزود: به رغم وجود پتانسیل فراوان در استان خوزستان موسسات و نهادهایی که میزبان هسته‌ها و شرکت‌های فناوری و دانش بنیان هستند توسعه پیدا نکرده اند و  استان از یک پارک جامع علمی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: قطعا یکی از برنامه های وزارت علوم این است که  با کمک مسئولان استان، فرمانداران و نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی توسعه مراکز و واحدهای فناور را انجام دهد. 

رحیمی شعرباف با بیان اینکه مراکز رشد از یک طرف به مراکز علمی و از طرف دیگر به بازار مرتبط هستند گفت: مراکز رشد و فناوری و بعضا پارکهای علم و فناوری مهمترین واحدهایی می باشند که اشتغال دانش بنیان دانش آموختگان دانشگاهی  را رقم می زنند و یکی از محل‌های مناسب برای اشتغال فارغ التحصیلان هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار