تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۱۴۵۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازگشایی مدارس نباید سلامت دانش آموزان را قربانی کرونا کند
سیلاوی گفت: با توجه به ابلاغ دستور‌ها مبنی بر بازگشایی مدارس، به گونه‌ای باید عمل کرد که سلامت دانش آموزان قربانی کرونا نشود.
 حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان  گفت: شورای آموزش و پرورش شهرستان به منظور بررسی بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس در شرایط کرونایی تشکیل شد.

او با اشاره به دستور‌های واصله مبنی بر بازگشایی مدارس با جمعیت ۵۰ نفر در شهرستان افزود: سلامت دانش آموزان امری مهم تلقی می‌شود و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که هیچ مشکلی برای دانش آموزان و کادر آموزشی رخ ندهد و سلامتی آن‌ها قربانی کرونا نشود.

سیلاوی با بیان اینکه عملکرد مدیریت آموزش و پرورش دشت آزادگان در مقابله با بیماری کرونا ویروس و اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای هیچ دانش آموزی از شهرستان در مدارس گزارش نشده، قابل تقدیر است، اظهار داشت: همه کادر آموزش و پرورش اعم از معلم ها، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها باید در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مشارکت کنند.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: البته مدارس با جمعیت ۵۰ نفر فقط در حوزه بعضی روستا‌ها هستند و مناطق شهری شامل ابلاغیه بازگشایی مدارس نمی‌شوند، اگر چه حضور دانش آموزان اختیاری بوده و معلم‌ها نمی‌توانند دانش آموزان را مجبور به حضور در مدارس کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش دشت آزادگان به آموزش غیرحضوری و مجازی آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: فضای مجازی و شبکه‌های امن و پیام رسان‌های داخلی با توجه به لزوم استفاده از آن‌ها در این موقعیت نقش مهمی ایفا می‌کنند، ولی مشکلات فراوانی در این زمینه وجود دارد و از مدیریت آموزش و پرورش خواهان رفع این مشکلات برای جلوگیری از اُفت تحصیلی و به تبع آن ترک تحصیل دانش آموزان هستیم.

سیلاوی بیان داشت: مدیریت شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش باید گشت ویژه بهداشتی (گشت ماسک) در منطقه و به ویژه مدارسی که قرار است بازگشایی شود راه اندازی شده تا بر نحوه رعایت اصول بهداشتی نظارت کنند، ضمن اینکه بخشداران، خانه‌های بهداشت روستایی و دهیاران نیز مکلف هستند ضمن نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در این مدارس با آموزش و پرورش همکاری نمایند، ادارات خدماتی نیز قبل از افتتاح مدارس با تشکیل کارگروه ویژه‌ای، مدارس مورد نظر را برای فعالیت مجدد آماده کنند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار