تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۱۴۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطعه بندی اجزای گوشت و قیمت‌های متفاوت آن‌ها غیرقابل قبول است
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: قطعه بندی اجزای گوشت و قیمت‌های متفاوت اجزا نیز غیرقابل قبول و به علت سودجویی بیشتر است.
 منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: قطعه بندی اجزای گوشت قرمز و قیمت‌های متفاوت اجزا نیز غیرقابل قبول و به علت سودجویی بیشتر است  و دستگاه‌های نظارتی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و اجازه ندهند با افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت گوشت قرمز، قدرت خرید مردم همچنان کاهش یابد.

او با بیان اینکه قیمت عمده هر کیلوگرم (لاشه) گوشت گوسفند ۹۰۰ هزار ریال و هرکیلوگرم گوساله ۷۰۰ هزار ریال است افزود: در ماه‌های اخیربه علت عرضه خوب دام زنده، این قیمت‌ها ثابت بوده، ولی آنچه در بازار مشاهده می‌شود افزایش تدریجی گوشت قرمز بوده و این غیرمنطقی است.

پوریان بیان داشت: با کاهش قدرت خرید مردم، مصرف گوشت قرمز نیز کاهش یافته است و امسال تولید دام در پرواربندی‌ها و دامداری‌های سنتی مطلوب و روند رو به رشدی داشته است و صادرات دام نیز ممنوع بوده و قاچاق نیز انجام نمی‌شود افزایش قیمت دام با منطق اقتصادی منطبق نیست.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور تصریح کرد: برخی منافع خود را در گران نگه داشتن قیمت گوشت جست وجو می‌کنند در حالی که اگر قیمت گوشت منصفانه‌تر به دست مصرف کننده نهایی برسد مصرف گوشت بیشتر و سود مترتب بر آن برای واحد‌های قصابی و واحد‌های بسته بندی گوشت بیشتر خواهد شد و این به نفع هر دو جانب مصرف کننده و تولیدکننده دام است.

این مقام مسئول گفت: فروش خرده فروشی گوشت گوسفندی تازه بیشتر از یک میلیون و ۱۵۰هزار ریال و گوساله بیشتر از یک میلیون ریال اجحاف در حق مصرف کننده نهایی است ودولت برای حمایت از تولید دام به خصوص دردامداری‌های سنتی باید مجوز صادرات محدود دام را صادر کند و صادرات دام‌های مولد در هر شرایطی باید ممنوع باشد و اجازه خروج داده نشود، چون به تولید درازمدت دام در کشور آسیب می‌زند.

او ادامه داد: اجازه صادرات محدود دام را در جلوگیری از قاچاق آن موثر بوده و آنچه مسلم است تولید دام بیش از نیاز کشور است بنابراین صادرات محدود و با برنامه آن می‌تواند به تولید پایدار و درازمدت گوشت در کشور کمک کند و این به سود تولیدکننده و همسو با منافع و مصالح کشور است.

پوریان اظهار داشت: با ورود شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای خرید مازاد گوشت و ذخیره سازی آن برای تنظیم بازار، ذخیره سازی آن برای ماه‌های پیش رو انجام شده و ذخایر گوشت منجمد داخلی در وضعیت مناسبی است و گوشت گوسفندی منجمد داخلی در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف به قیمت هرکیلوگرم ۸۵۰ تا ۸۸۰هزار ریال عرضه می‌شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار