تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۱۴۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۲ برابری بستری‌های کرونا در خوزستان / بروز بیماری اسهالی در ۲ شهرستان
  استاندار خوزستان از بروز بیماری اسهالی در دو شهرستان کارون و باغملک خبر داد.

غلامرضا شریعتی در خصوص خروجی جلسات امروز (اول بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در شورای سلامت مسائل مربوط به حوزه سلامت از جمله بیماری‌های غیرواگیر و مرگ و میرهای زودرس بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد. مقرر شد واکاوی در شهرهایی که بیشترین میزان مرگ و میر زودرس را دارند، انجام و متناسب با آن سیاست‌گذاری شود.

 وی افزود: در زمینه خودکشی که یکی از آسیب‌های اجتماعی است، بررسی‌ها انجام شد تا همانند سال‌های گذشته مداخلات انجام و روند کاهشی ادامه یابد.

شریعتی گفت: در خصوص آب و فاضلاب به ویژه در روستاهای شوش صحبت‌هایی مطرح و مقرر شد تا پایان سال این مسائل به ویژه در مسیر خلیفه حیدر ساماندهی شوند.

وی بیان کرد: امروز جلسه دیگری با حضور مشاور وزیر بهداشت و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزار شد. بسیج جامعه پزشکی، بسیج استان خوزستان و همه دستگاه‌های استان در اجرای طرح شهید سلیمانی به خوبی ورود کردند و بیماری کنترل شد و از وقوع پیک بعدی بیماری جلوگیری کردیم. البته روند کاهش بیماری قبل از اجرای طرح آغاز شده بود اما با اجرای این طرح کاهش موارد بیماری، بستری و فوتی سرعت گرفت.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به آبی شدن وضعیت خوزستان، بازگشایی مشاغل و همچنین سرد شدن هوا ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیریم. در هفته گذشته تعداد موارد بستری نسبت به روزهای قبل با شیب ملایم افزایش یافته است. تعداد بستری‌های مبتلایان کرونا روزانه به هفت تا هشت مورد رسیده بود اما اکنون به ۱۲ تا ۱۵ نفر نیز رسیده است.

وی تصریح کرد: این افزایش موارد بیماری زنگ خطری برای ما است. از مردم می‌خواهیم بیشتر مراقبت و دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا روند انتقال بیماری کنترل و مدیریت شود.

شریعتی بیان کرد: کادر بهداشت و درمان شبانه‌روز زحمت می‌کشند و خستگی مفرط پیدا کرده‌اند و باید رعایت‌ها افزایش یابد و از وقوع پیک جدید جلوگیری شود.

وی در خصوص شیوع هپاتیت A، گفت: مورد مستندی از هپاتیت A نداریم. چهار مورد بیماری اسهال در شهرستان کارون و ۱۶ مورد اسهال در صیدون باغملک گزارش شده است که به شرکت آبفا و مرکز بهداشت خوزستان دستور دادم بررسی‌های لازم را انجام دهند. طبق شواهد اولیه ابتلای این ۱۶ نفر به بیماری اسهالی به دلیل مشکل آب مناطق نیست.

استاندار خوزستان افزود: طبق گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان هنوز تشخیص داده نشده که این موارد هپاتیت A هستند یا خیر. فعلا دو سه نفر که از استان‌های مجاور به منزل خویشاوندان آمده‌اند موجب بروز این موارد اسهالی شده‌اند و باید بررسی‌های لازم انجام شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار