تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۱۴۴۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه جمع‌آوری و تصفیه دود کارخانه فولاد شوش راه‌اندازی شد
سامانه جمع‌آوری و تصفیه دود کارخانه فولاد پارس هفت تپه روز سه‌شنبه به مناسبت هفته هوای پاک با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان راه‌اندازی شد.

 مدیرعامل شرکت فولاد پارس هفت‌تپه در حاشیه آیین راه‌اندازی سامانه تصفیه دود این شرکت در گفتوگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای راه‌اندازی این سامانه غبارگیر ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای راه‌اندازی فاز توسعه این سامانه در نظر گرفته شده تا کارخانه فولاد هفت تپه هیچگونه آلودگی زیست محیطی نداشته باشد.
برزو صالحی با عذرخواهی از اهالی هفت تپه و شوش به خاطر آلودگی زیست محیطی ایجاد شده از سوی این شرکت در مدت یکسال فعالیت خود افزود: سامانه تصفیه دود و آلودگی کارخانه فولاد پارس هفت‌تپه دارای استانداردهای زیست محیطی مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی ادامه داد: دوده جمع‌آوری شده در سامانه غبارگیری کارخانه فولاد هفت‌تپه، کاربردهای مختلفی در تولید لوازم بهداشتی و آرایشی و تولید لاستیک دارد که در نظر است با فروش دوده هزینه صرف شده برای نصب این سامانه زیست محیطی تامین شود.

هدفگذاری تولید ۲۰۰ هزار تن شمش

صالحی  همچنین با اشاره به تولید سالانه این شرکت گفت: سالانه ۱۰۰ هزار تن شمش در این کارخانه تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی انجام شده و نصب خط تولید جدید، تولید کارخانه فولاد هفت تپه در سال آینده به ۲۰۰ هزار تن شمش افزایش خواهد یافت.
وی همچنین به پیگیری صورت گرفته برای اخذ مجوز از وزارت صنعت و معدن برای تولید ۵۰۰ هزار تن محصول دیگر در این کارخانه اشاره کرد و گفت: تولید ۲۰۰ هزار تن محصولات فولادی نیز در این شرکت هدفگذاری شده است.
وی میزان اشتغال ایجاد شده در کارخانه فولاد پارس هفت تپه را ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم بیان کرد کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی فاز توسعه‌ای این کارخانه در سال آینده میزان اشتغال مستقیم این شرکت به ۴۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم آن به ۲ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

شرکت فولاد پارس هفت تپه که سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد در خرداد سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری و تولید رسید.این شرکت متعلق به شرکت توسعه اقتصادی و سرمایه‌ای خلیج فارس است.
 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار