تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۱۴۴۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در رابطه با شایعات هپاتیت هیچ مورد مستندی نداریم
استاندار خوزستان در شفاف‌سازی شایعات مرتبط با بحث هپاتیت گفت: در رابطه با هپاتیت مورد مستندی نداریم.
  غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در رابطه با جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی جلسات امروز که در حوزه سلامت برگزار شد تصمیم گرفتیم تا واکاوی و بررسی کاملی انجام شود و متناسب با آن سیاست‌گذاری‌ها اتخاذ و منابع لازم در صورت نیاز تخصیص داده شود.

وی افزود: مقوله خودکشی‌ها که به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی است و در حوزه سلامت تعریف می‌شود نیز به بحث گذاشته شد و در این زمینه نظرات متخصصان و کارشناسان ارائه شد تا انشالله متناسب با مانند سال‌های گذشته تصمیماتی گرفته و مداخله کنیم و روند کاهشی را تداوم ببخشیم.

استاندار خوزستان در رابطه با آب‌وفاضلاب روستایی عنوان کرد: در خصوص این موضوع و به ویژه روستاهای شوش که مشکلاتی را در این زمینه دارا هستند صحبت شد.

وی افزود: بنا شد تا پایان سال، روستاهای شوش و مخصوصا مسیر خلیفه حیدر که یکی از معضلات اصلی است به سامانی برسد و تصمیماتی گرفته شد، اقدامات نیز به زودی آغاز خواهند شد.

شریعتی بیان کرد: در دومین جلسه امروز میزبان رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور بودیم که در طرح شهید سلیمانی، بسیج جامعه پزشکی فعالیت بسیار خوبی داشتند و همچنین بسیج استان، سپاه ولیعصر، نیروی انتظامی، هلال احمر و همه دستگاه‌ها ورود کردند و توانستیم ضمن کنترل بیماری، پیک چهارمی نداشته باشیم.

وی افزود: اگرچه روند کاهش بیماری در استان و با توجه به تشریک مساعی، قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی آغاز شده بود اما با اجرای این طرح سرعت بیشتری گرفت و توانست بسیار سریع روند بستری‌ها و فوتی‌های ما را کاهش بدهد تا جایی که در بعضی روزها آمار فوتی‌هایمان به صفر نیز رسید.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به آبی شدن وضعیت استان، باز شدن بعضی مشاغل و سرمای هوا که تهویه منازل را کمتر کرده است ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیریم.

وی افزود: تعداد موارد بستری‌ در هفته گذشته به نسبت قبل افزایش ملایم و خیلی کندی را تجربه کرده و بستری‌های ما در استان به هفت الی هشت نفر رسید اما متاسفانه درحال حاضر به ۱۲ الی ۱۵ نفر رسیده است.

شریعتی عنوان کرد: به مردم استان توصیه میکنم که مراقبت بیشتری داشته باشند و کارهای غیرضروری را ترک کنند.

وی افزود: در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند تا روند انتقال بیماری مدیریت و کنترل شود و شیب ملایم افزایشی را مجددا به حالت کاهشی بازگردانیم.

استاندار خوزستان در شفاف‌سازی شایعات مرتبط با بحث هپاتیت بیان کرد: در رابطه با هپاتیت مورد مستندی نداریم، چهار مورد بیماری اسهال از شهرستان کارون گزارش شد که دیشب و امروز به آبفا استان دستور بررسی دادم.

وی افزود: ۱۶ مورد ابتلا به اسهال را در صیدون باغملک داشتیم که دستور بررسی آن‌ها را نیز صادر کردم و طی صحبت‌هایم با رییس مرکز بهداشت گفت تا به الآن هیچ تشخیص هپاتیتی نداشتیم و آنچه فعلا به عنوان شواهد به ما گفته‌اند که دو نفر میهمان از استان مجاور سبب این بیماری‌های اسهالی شده‌اند که نوع آن در دست بررسی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار