تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۱۴۴۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دژ خاکی حاشیه اروندرود برداشته می‌شود


یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با برداشتن بخش‌هایی از دژ خاکی برجای مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه رودخانه اروند موافقت کرد.

سیدمجتبی محفوظی اظهار داشت:فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح پس از پیگیری‌های انجام شده اخیرا موافقت خود را با حذف قسمت‌هایی از خاکریز بجا مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه رودخانه اروند به رییس مجلس اعلام کرد.

وی افزود: وجود دژ خاکی به جا مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه اروندرود اکنون توجیه خاصی ندارد و در سفر اخیر رییس مجلس شورای اسلامی به آبادان در این خصوص بحث شد و حذف آن به تایید رییس مجلس نیز رسید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به سفر  اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  به آبادان و بازدید از دژ و خاکریزهای جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: اعضای این کمیسون با برداشته شدن قسمت‌هایی از دژ با تایید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موافقت کردند.

محفوظی بیان کرد: برداشته شدن همه دژ خاکی با توجه به هزینه بالا ضرورتی ندارد و تنها در چند منطقه در آبادان، اروندکنار و خرمشهر دژ به طول ۲ تا پنج کیلومتر برای دسترسی مردم به رودخانه اروند و ایجاد مکان‌های تفریحی برداشته خواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد مکان‌های تفریحی و سیاحتی در حاشیه رودخانه اروند زمینه برای جذب گردشگر  و اشتغال را فراهم خواهد کرد.

محفوظی گفت: استفاده از سواحل بکر اروندرود حق شهروندان آبادان وخرمشهر است که امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم ساحل‌سازی رودخانه به زودی عملیاتی و اجرا شود.

دژ خاکی حاشیه اروند رود با شروع جنگ تحمیلی احداث شد. این خاکریز که ارتفاع آن در امتداد اروند رود متغیر است دسترسی اهالی جزیره مینو، اروندکنار و نیز روستاهای مجاور به اروندرود را محدود کرده و مشکلات بسیاری برای صیادان محلی موجب شده است.

این خاکریز سال ۱۳۶۷ برای جلوگیری از ورود نیروهای عراقی در ساحل رودخانه اروند احداث شد و در حال حاضر مشکلات زیادی را برای گردشگران و صیادان منطقه ایجاد کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار