تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۱۴۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی قیمت دلار برای فردا اول بهمن/ ورق بازار ارز برگشت
امروز برخلاف اینکه تصور می‌شد روند نزولی نرخ ارز ادامه داشته باشد، در میانه روز ورق بازار برگشت و قیمت دلار و یورو با اندکی افزایش همراه شد که به گفته فعالان بازار دلیل اصلی این تغییر رفتار، مقاومت نوسان‌گیران برای ادامه افت نرخ ارز و عدم تخلیه کامل انتظارات تورمی بوده است.
 روند بازار ارز در ابتدای معاملات امروز به روال روزهای گذشته همچنان نزولی بود به طوریکه اولین قیمت دلار آزاد با افت ۲۵۰تومانی نسبت به دیروز ۲۱۳۰۰ و یورو نیز با ۱۰۰تومان کاهش ۲۵۷۰۰ تومان اعلام شد؛ صرافی‌ملی هم در معاملات صبح نرخ دلار را در تابلوی خود تا ۲۱۵۹۰ و یورو را تا ۲۶۱۰۰تومان پایین آورد که هر دو ارز در مقایسه با روز گذشته ۲۰۰تومان ارزان شده بودند.

در صرافی‌ها شیب کاهش نرخ ارز تندتر بود به طوریکه امروز دلار در تابلوی بسیاری از صرافی‌ها در کانال ۲۰هزار تومان برای فروش و ۱۹هزار تومان برای خرید نمایان شد؛ اما سامانه‌نیما امروز هم در کاهش قیمت ارز مقاومت داشت و نرخ آن از سایر بازارها بالاتر بود، این سامانه نرخ فروش دلار را ۲۳۸۱۷ و یورو را ۲۹۵۶۰تومان اعلام کرد.

برخلاف اینکه تصور می‌شد روند نزولی ارز کماکان ادامه داشته باشد، بازار در میانه روز تغییر جهت داد و نرخ دلار و یورو اندکی افزایش یافت؛ به این ترتیب در ساعات پایانی معاملات امروز قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۱۵۵۰ و یورو به ۲۶۱۰۰تومان افزایش یافت، در صرافی‌ملی هم نرخ فروش دلار به ۲۱۷۹۰ و یورو به ۲۶۳۰۰تومان رسید.
 
چرا دلار گران شد؟

در بازار امروز نرخ حواله درهم نیز نزولی بود و با حدود ۳۰۰تومان کاهش نسبت به دیروز در سطح ۶۵۱۶تومان قرار گرفت و بر این اساس انتظار می‌رفت که این عامل باعث تشدید افت نرخ ارز شود اما همانطور که گفته شد بازار در مسیر انتظارات پیش نرفت.

به گفته فعالان بازار دلیل اصلی افزایش جزیی نرخ دلار و یورو در معاملات بعد از ظهر امروز، مقاومت نوسان‌گیران از ریزش بیشتر قیمت‌ها و عدم تخلیه کامل انتظارات تورمی بوده و همین موضوع باعث شده تا معامله‌گران، نرخ دلار فردایی را در محدوده ۲۲هزار تومان اعلام کنند.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که بازار فردا هم با مقاومت نوسان‌گیران برای ادامه کاهش نرخ ارز مواجه شود و حتی انتظار می‌رود دلار مجددا به کانال ۲۲هزار تومان بازگردد اما صرافی‌ها اظهار می‌کنند که این بازگشت قیمت چندان ماندگار نخواهد بود و دلار در روزهای آینده در قیمت ۲۱هزار تومان به تعادل خواهد رسید.


مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار