تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۱۴۳۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نباید به دلیل کرونا برنامه‌های دهه فجر را تعطیل کنیم
  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه نباید برنامه‌های دهه فجر را به خاطر وجود بیماری تعطیل کنیم، گفت: ممکن است در برخی مکان‌ها نوع برگزاری و ارائه برنامه‌ها متفاوت باشد، اما آنچه که حتما باید پیگیری شود این است که برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با قوت اجرا شود.

حجت‌الاسلام علیرضا قربانی امروز (۳۰ دی‌ماه) در مراسم افتتاحیه دهه فجر که در سالن اجتماعات صدا و سیمای خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم؛ شعار دهه فجر امسال "انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر، چون کوه استوار" است. هر ساله برای برنامه‌ریزی و اجرای دقیق مراسم دهه فجر در استان، ۲۱ کارگروه تشکیل می‌شد که این کارگروه‌ها شامل نهادها، سازمان‌ها و ادارات مختلف بودند. به این منظور هر سال یک هدف برای برنامه‌ها مقرر می‌شد.

 وی با اشاره به نحوه گرامیداشت دهه فجر امسال، بیان کرد: شرایط امسال با سال‌های گذشته به دلیل وجود بیماری تفاوت اساسی دارد. با مدیریت و رعایت مردم، شرایط به صورت نسبی بهتر شده است، اما پایداری ندارد. بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت شوند. در خصوص برنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن با توجه به اینکه تصمیم قطعی گرفته نشده، در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه نباید برنامه‌های دهه فجر را به خاطر وجود بیماری کرونا تعطیل کنیم، تصریح کرد: ممکن است در برخی مکان‌ها نوع برگزاری و ارائه برنامه‌ها متفاوت باشد، اما آنچه که حتما باید پیگیری شود این است که برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با قوت اجرا شوند.

قربانی گفت: باید توجه کنیم که جهت‌گیری برنامه‌های دهه فجر متناسب با شرایط روز باشد؛ یکی از موضوعات جدی امروز نوع عملکرد دشمن است. تلاش دشمنان ما بر این است که به انقلاب ضربه بزنند. یکی از محورهای آن‌ها نیز ضربه زدن به کارآمدی انقلاب در اذهان مردم است و مشکلات موجود در جامعه را بهانه می‌کنند تا انقلاب را ناکارآمد نشان دهند و صحنه یأس مردم از همراهی با انقلاب را فراهم کنند. بنابراین باید بر این نکته مهم تمرکز کنیم.

به گزارش ایسنا، مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای خوزستان نیز در این نشست، اظهار کرد: بهمن حیات مجدد اسلام و بهار جدید است. دهه فجر امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ ما در شرایط کرونا قرار داریم و مانند سایر کشورها این بیماری بسیاری از مسائل را تحت الشعاع قرار داده است. در ابتدای سال ۱۴۰۰ میلاد باسعادت امام زمان را خواهیم داشت و در انتها نیز میلاد امام زمان است. سال ۱۴۰۰ انتخابات مهم ریاست جمهوری که اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است را پیش‌رو داریم، بنابراین وظایف کمیته‌های انتخابات را سنگین می‌کند.

وی افزود: امام و رهبری در طول ۴۲ سال، نقشه راه را برای همه ما روشن کردند. اما در خصوص برنامه‌های دهه فجر امسال با توجه به شرایط به وجود آمده باید برنامه‌های نو و خلاقی داشته باشیم. کمک‌های مومنانه که امسال با فرمان رهبری شروع شد، حرکت بسیار خوبی بود. در استان خوزستان نیز منجر به اتفاقات بسیار خوبی شد. قطعا در دهه فجر نیز باید این مساله نمود دیگری داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان تصریح کرد: بحث معیشت مردم و توجه به کالاهای اساسی برای همه مهم است. قبل از اینکه برنامه‌ای برای جشن و شادی داشته باشیم، باید کمیته‌های مسئول تلاش جدی کنند و در کنار آن افتتاح پروژه‌های این دهه را داشته باشیم. ما و همه رسانه‌ها در دهه فجر وظیفه داریم این اقدامات را در همه بخش‌ها منعکس کنیم.

رحیمی در پایان با بیان اینکه نقش استان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، گفت: استان خوزستان در تولید و اقتصاد کشور نقش بسیار مهمی دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار