تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۱۴۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراقب کلاهبرداری در قالب حراج های اینترنتی باشید
 رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت : فروشگاه‌های اینترنتی برای جذب مشتری اقدام به راه‌ اندازی حراج اینترنتی می کنند که با تبلیغات گسترده به دنبال جذب مشتری هستند ، کاربران سایت‌های خرید آنلاین مراقب کلاهبرداری در پوشش این نوع حراجها باشند .

سرهنگ شاهین حسنوند با اشاره به راه اندازی سایت‌های حراج اینترنتی اظهار داشت : بنابر گزارش‌های رسیده و رصدهای صورت گرفته، کلاهبرداران با استفاده از این شگرد برای سوءاستفاده از حسابهای بانکی کاربران ،اقدام به طراحی سایت‌هایی در پوشش فروشگاه‌های آنلاین می‌کنند، که با عنوان حراج‌های بزرگ و استثنایی تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند .

وی ادامه داد : این کلاهبرداران با ادعای تخفیف های زیاد و اغوا کننده، روی کالاهای خود سعی در به دام انداختن شهروندان می‌کنند ، اما پشت این تبلیغات گسترده و تخفیف‌های ویژه و استثنایی، ترفندهای کلاهبرداری نهفته است.

سرهنگ حسنوند خاطرنشان کرد : از این ‌رو شاهد شکایات قابل توجهی از طرف شهروندان به دلیل کلاهبرداری‌های صورت گرفته در این نوع حراج‌ها هستیم ؛ یکی از روش‌های کلاهبرداری در حراجی‌های اینترنتی به این صورت است که کالای تبلیغ‌ شده با کالای تحویل ‌شده به خریدار از نظر کیفیت و مشخصات و همچنین از نظر اصالت و جنس کالا متفاوت می باشد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان افزود : بسیاری از کالاهایی که در این حراجی‌ها از سوی فروشگاه‌های آنلاین غیرمعتبر با تخفیفات ویژه تبلیغ می‌شود کالای تقلبی یا با کیفیت پایین هستند و با استفاده از این حراجی‌ها برخی از فروشنده‌ها می‌توانند کالاهای قدیمی خود را به جای کالاهای جدید و با کیفیت به فروش برسانند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار