تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۱۴۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش مجازی به نوآموزان پیش دبستانی بازمانده از تحصیل در خوزستان
  معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: نوآموزان بازمانده از تحصیل دوره پیش دبستانی در استان از طریق فضای مجازی آموزش می بینند.

فرانک موسوی بیان کرد: ۱۱۴ هزار و ۴۳۳ نفر نوآموز در خوزستان امسال باید در این دوره ثبت نام می کردند که از این تعداد ۵۶ هزار نفردر مراکزپیش دبستانی نامنویسی کردند.

وی با اشاره به پیش بینی پوشش ۳۵ هزار نوآموز از این تعداد بازمانده از تحصیل در این دوره آموزش مجازی گفت : برای این افراد آموزش مجازی را در نظر گرفته ایم و نوآموزانی که ثبت نام کرده اند نیز به صورت حضوری در حال آموزش هستند و به صورت یک روز در میان در کلاس حضور می یابند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: برای نوآموزانی که ثبت نام نکردند نیز یک دوره آموزش یک ماهه پیش از بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد تا با فضای مدرسه آشنا شوند.

وی گفت: برگزاری دوره یک ماهه برای افرادی است که در آموزش مجازی شرکت نکردند تا همچون سایر نوآموزان از آموزش این دوره بهره مند شوند.

موسوی با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی در برنامه کاری آموزش و پرورش است ادامه داد: توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی در مناطق ۲ زبانه و کمتر توسعه یافته استان مد نظر است.

وی گفت: در این برنامه آموزش و پوشش نوآموزان دنبال می شود و تلاش می شود که پوشش صددرصدی نوآموزان استان در این دوره تحصیلی مهم انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: طبق اطلاعات کسب شده ۳۱ هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی غیردولتی استان ثبت نام کرده اند و ۱۷ هزار نوآموز نیز در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در مناطق محروم ۵۰ درصد هزینه پیش دبستانی توسط دولت پرداخت می شود افزود: در مناطق عشایری خوزستان نیز هشت هزار نوآموز ثبت نام کردند که در این مناطق هزینه این دوره به صورت کامل توسط دولت پرداخت می شود.

وی گفت: برای اجرای برنامه های توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی ۱۶ برنامه ارائه شده که اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

از سال ۹۶ دوره پیش دبستانی در خوزستان به صورت اجباری اجرا شد و نوآموزان در گروه سنی پنج سال باید این دوره را برای ورود به پایه اول ابتدایی بگذرانند.

طبق اعلام کارشناسان آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری می کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار