تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۱۴۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیروگاه‌های گازی خوزستان نقشی در آلودگی هوای شهر‌های صنعتی ندارند
نجفی گفت: نیروگاه‌های گازی استان نقشی در آلودگی هوای شهر‌های صنعتی ندارند، چراکه از سوخت دوم استفاده نمی‌کنند.
  نعمت‌الله نجفی مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: نیروگاه‌های گازی استان از سوخت دوم استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل نقشی در آلودگی هوای شهر‌های صنعتی به ویژه کلانشهر اهواز ندارند.

او با بیان اینکه ذخایر سوخت دوم نیروگاه‌های گازی رامین، بهبهان و غرب کارون (جفیر) تکمیل است، افزود:، ولی هنوز خللی در تحویل گاز به این نیروگاه‌ها به وجود نیامده است.

نجفی اظهار داشت: سوخت دوم نیروگاه ۲ هزار مگاواتی رامین با ذخیره ۲۷۲ میلیون لیتر و ذخیره سوخت دوم (گازوئیل) نیروگاه‌های برق بهبهان و غرب کارون کامل است، ولی با پایداری روند تحویل گاز، ضرورتی برای استفاده از سوخت دوم نیست.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) با رد شایعاتی مبنی بر تشدید آلودگی هوای برخی مناطق خوزستان از جمله اهواز به علت استفاده از مازوت به عنوان سوخت دوم نیروگاه‌های گازی در فضای رسانه‌ای مجازی، ادامه داد: علت اصلی تشدید آلودگی هوای برخی شهر‌های استان در هفته‌های اخیر سکون و نشست هوا بوده است و با پایداری تحویل گاز به نیروگاه‌های استان، تلاش خواهد شد نیازی به استفاده از سوخت دوم نباشد.

توزیع بنزین یورو ۴ در اهواز ادامه دارد

این مقام مسئول با اشاره به تداوم توزیع بنزین یورو ۴ در محدوده شهری کلانشهر اهواز با هدف کاهش آلودگی هوا، بیان داشت: هیچ خللی در توزیع این نوع بنزین با وجود توقف تولید این نوع بنزین در پالایشگاه آبادان به وجود نیامده است و این سوخت برای کلانشهر اهواز به صورت مستمر و منظم از پالایشگاه نفت شازند اراک و به وسیله تانکر نفتکش تامین می‌شود.

نجفی در ادامه به الزام سازمان حفاظت محیط زیست در تامین پایدار بنزین یورو ۴ برای کلانشهر‌های کشور گفت: این شرکت تاکنون به تامین پایدار بنزین برای کلانشهر اهواز متعهد بوده است، ضمن اینکه توزیع بنزین معمولی در دیگر شهر‌های استان خوزستان طبق برنامه انجام می‌شود، البته در صورت از سرگیری تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه آبادان، امکان توزیع این نوع بنزین در دیگر شهر‌های استان فراهم خواهد شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار