تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۱۴۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخی قصد تضعیف نفت آبادان را دارند / نمی‌دانم چه دست‌هایی پشت پرده است
  یک کارشناس فوتبال با اشاره به این که برخی با شیطنت قصد تضعیف تیم صنعت نفت آبادان را دارند، گفت: نمی‌دانم چه دست‌های پشت پرده‌ای داخل یا از خارج استان علیه فوتبال خوزستان وجود دارد که پس از موفقیت‌های اعجاب انگیز تیم‌های فوتبال خوزستان، یا این تیم‌ها منحل شده یا این‌که چنان تضعیف‌شان می‌کنند که توان برخاستن از جای را نداشته باشند اما در این مقطع فوتبال آبادان و خوزستان باید مراقب حسادت‌ها و تنگ نظری‌ها باشد.

محسن بابادی   درخصوص وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان و مراقبت مسئولان این باشگاه در پی حواشی‌ای که اخیرا پیرامون این تیم ایجاد شده است، اظهارکرد: نمی دانم چه سِری است که پس از موفقیت های اعجاب انگیز تیم های فوتبال خوزستان، یا این تیم ها منحل شده یا این که چنان تضعیف‌شان می کنند که توان برخاستن از جای نداشته و به نوعی به پایان عمر و درخشش خود می رسند. آن از شاهین اهواز که بیش از سه دهه قبل قهرمان جام حذفی باشگاه های کشور شد و یکباره بال‌ و پرش را با ایجاد چند دستگی میان اعضای تیم و جدا کردن بازیکنانش چیدند، آن هم از جنوب اهواز که قهرمان و نماینده کشور در جام باشگاه های آسیا بود و بلافاصله منحل شد، بعد هم که استقلال اهواز را که در اوج و کورس قهرمانی بود، ناجوانمردانه مربی اش فیروز کریمی را از تیم جدا و به استقلال تهران منتقل کردند و با مواردی که در خصوص مسائل مالی متوجه شفیع زاده مدیرعامل وقت آن کردند، اکنون این تیم در آستانه انحلال است.

نمی‌دانم چه دست‌های پشت پرده‌ای علیه فوتبال خوزستان است

وی افزود: بعد نیز نوبت استقلال خوزستان، قهرمان لیگ برتر و نماینده کشور در جام باشگاه های آسیا در پنج سال قبل بود؛ با اقداماتی که شد استقلال نیز لیگ یکی شد و تا کنون نیز نتوانسته در فوتبال کشور قد علم کند. نمی‌دانم چه دست های پشت پرده ای داخل یا از خارج استان علیه فوتبال خوزستان در این ماجراها دخیل است، اما آنچه واضح است، این حکایت تلخ همچنان ادامه داشته و اکنون نیز مشاهده می شود با قطع بودجه تیم های نفتی و قرار دادن آن ها در کش و قوس های قانونی و استناد به یک سری بند و تبصره ها در خصوص ممنوعیت از فعالیت در بخش قهرمانی، چنان این تیم ها را تحت فشار قرار داده اند که امسال برای تامین بودجه و کسب مجوز حضور در لیگ برتر با مشکلات فراوان مواجه بودند.

این بار بدخواهان روی صنعت نفت متمرکز شده‌اند

این کارشناس فوتبال بیان کرد: در حالی که اکثر قریب به اتفاق بازیکنان فصل گذشته نفت جدا شده بودند، کادر بومی این تیم متشکل از آقایان پورموسوی، قنبری، فرحانی، بچاری و سرپرستی علی فیروزی، بازیکنان خوزستانی را طوری کنار هم جمع و جور کرده که نفت با ارائه بازی های زیبا و توام با امتیاز، امیدها را دل زنده کرده و خاطرات استقلال خوزستان با عبدالله ویسی زنده شده است. خاطرات خوش از آن روزهای طلایی با حضور سیدسیروس پورموسوی، محمد طیبی، مهدی زبیدی، حسن بیت سعید، حکیم نصاری و...، ما را امیدوار نگه داشت که نفت بتواند اولین بار در تاریخ لیگ برتر، قهرمان شده یا اینکه سهمیه آسیایی کسب کند. اما گویا این بار بدخواهان و تنگ نظری برخی رسانه های کشور، روی این تیم متمرکز شده تا نفت را همچون موارد یاد شده از بیخ و بن ساقط کنند. احتمالا زمانی که صدای توپ و ترکش و غیرت جوانان آبادانی و خوزستانی سبب شد چهارگوشه این شهر از گزند دشمنان مصون بماند و نگذاشتند این شهر به دست دشمنان بیافتد را فراموش کرده اند که اکنون ادعا می کنند نفت با جادو نتیجه می گیرد. به نظر من برخی با شیطنت قصد تضعیف تیم صنعت نفت آبادان را دارند که مسئولان این باشگاه باید از تیم مراقبت کنند.

برخی حرف‌ها پیرامون نفت خنده‌دار است

وی گفت: احتمالا گل و شوت ۴۰ متری طالب ریکانی طی روزهای اخیر را ندیده‌اند؛ چرا آن زمان که مردم این شهر از سخت ترین آزمون روزگار سربلند بیرون آمده و همه لطف خدا و حاصل تلاش فرد فرد این مردم شریف بود، این قدر راحت از حافظه عده ای پاک شده که اکنون این اتهام را به بازماندگان و فرزندان آن نسل می زنند؟ مگر این ها ادامه دهنده راه گذشتگان و این بار در زمین فوتبال نیستند؟ فوتبال که بسیار راحت تر از جنگ و بمب های شیمیایی است. چگونه در آن شرایط سخت و دشوار توانستند تاریخ ساز شوند، اما اکنون در چنین فضای توام با آسایش داخلی و با دارا بودن پشتوانه و قدمت یکصد ساله در فوتبال نمی توانند؟ واقعا این حرف ها و کوته فکری ها خنده دار است زیرا اکنون نیز این بازی ها و نتایج درخشان در راستای همان استعداد و توان بالقوه مردم سختکوش این استان زرخیز است.

فوتبال خوزستان و آبادان هوشیار و گوش به زنگ باشد

بابادی عنوان کرد: از گوشه و کنار شنیده می شود قصد دارند زیرپای بازیکنان تاثیرگذار این تیم را خالی کرده و با وعده و وعید و پیشنهادات اغوا کننده آن ها را اغفال کرده که در نیم فصل یا پایان فصل زمینه ساز رشد و ارتقاء و ترانسفر آن ها با مبالغ بیشتر به تیم هایشان شوند. پس فوتبال خوزستان و آبادان هوشیار و گوش به زنگ بوده و مراقب حسادت ها و تنگ نظری ها باشد و توصیه می کنم بازیکنان جوان‌تر و کادر این تیم، فریب این مسائل را نخورده و رسانه ها و مسئولان خوزستان و آبادان نیز اجازه ندهند، سایه شوم این شومن بازی ها و تبلیغات پوچ و بی پایه و اساس، ابتکار عمل را از تیم قدرتمند نفت آبادان بگیرد. باید مجموعه باشگاه و تیم، اتحاد خود را حفظ  کنند و در راستای اهداف بزرگ خود قدم های بعدی را محکم تر از پیش بردارند. من مطمئنم که مردم و پیشکسوتان فوتبال خوزستان نیز پرصلابت تر از گذشته پشت سر نماینده فوتبال استان ایستاده اند و نخواهند گذاشت تیم صنعت نفت آبادان توسط بدخواهان، خدشه دار شده و به این مجموعه بزرگ که اعتبار فوتبال خوزستان است، ذره‌ای لطمه وارد شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار