تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۱۴۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز به کار پارک بانوان اهواز از هفته آینده
 نماینده شهردار اهواز در پیگیری امور بانوان با اشاره به اتمام تعمیرات و تجهیز پارک بانوان گفت: نخستین پارک بانوان اهواز از هفته آینده گشایش می‌یابد.

نیره شهریسوند   اظهار داشت: تا یک ماه نخست، فعالیت این پارک به صورت محدود و از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ خواهد بود، و بعد از آن با تکمیل نواقص زمان کاری آن تا ساعت ۲۴ افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، پارک بانوان شهروند اهواز، در سال ۹۵ افتتاح شد اما این محل نیز همچون پارک بانوان در جاده گلستان (که در سال ۹۳ افتتاح شده بود) هیچگاه مورد بهره‌برداری قرار نگرفت.

شهریسوند همچنین گفت: در یک ماه گذشته سه میلیارد ریال برای تجهیز و تعمیرات این پارک هزینه شده است.

وی افزود: پارک بانوان اهواز دارای امکاناتی همچون زمین‌های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، میزهای تنیس و دوچرخه‌سواری است و کافه کتاب مخصوص بانوان و کلاس‌های فرهنگی هنری نیز جزو برنامه‌های آینده این پارک خواهد بود.

شهریسوند اضافه کرد: پیش از این قرار بود این پارک به عنوان پارک خانواده مورد بهره‌برداری قرار گیرد، بر همین اساس شهرداری منطقه۳ نهالکاری مجدد و  معاونت فرهنگی اجتماعی نیز نصب المان در آن را انجام داده بودند، اما تصمیم شهردار اهواز در چند ماهه اخیر بر آن شد که این پارک طبق کاربری اولیه خود، به عنوان پارک بانوان مورد استفاده واقع شود.

بر اساس این گزارش، نخستین پارک بانوان اهواز به مساحت پنج هکتار در سال ۹۳ در جاده گلستان (منطقه ۴ شهرداری) افتتاح شد اما هیچگاه با عنوان پارک بانوان مورد بهره برداری قرار نگرفت و اعلام شد: به رغم افتتاح، امکان استفاده از این محیط تفریحی برای بانوان وجود ندارد. این در حالیست که حجت‌الاسلام سعادت‌نیا رییس وقت شورای شهر اهواز در سال ۹۳ اعلام کرده بود که در هر منطقه از شهر اهواز یک پارک بانوان احداث می‌شود.

پارک بانوان شهروند (به عنوان جزئی از پارک جنگلی شهروند) در منطقه ۳ شهرداری نیز با ۵.۸ هکتار مساحت در سال ۹۵ به بهره برداری رسید اما این محل نیز هیچوقت مورد استفاده قرار نگرفت.

شهرداری و شورای شهر اهواز بارها درباره بازگشایی این پارک بانوان شهروند وعده داده‌اند که طبق خبر منتشر شده در ۲۱ آبان ۹۸ بوده است. بر اساس خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، امینی معاون فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در این تاریخ، از آمادگی برای راه‌اندازی و بازگشایی پارک بانوان شهروند خبر داده و گفته است: با توجه به درخواست‌های مردمی و پیگیری امور بانوان استانداری تصمیم گیری خوبی در زمینه راه‌اندازی و بازگشایی مجدد پارک بانوان شهروند اتفاق افتاد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار