تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۱۴۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جو ناپایدار ولی بدون بارندگی در خوزستان
  مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در سه روز آینده با عبور امواج ضعیف از آسمان استان ، جو ناپایدار ولی بدون بارندگی در اغلب مناطق استان حاکم خواهد بود.

محمد سبزه‌زاری افزود:آخرین نقشه های پیش‌یابی و مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد آسمان استان صاف تا کمی ابری به تدریج با افزایش ابر همراه با مه رقیق  خواهد بود.
وی اظهارداشت: از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه شاهد افزایش ابر و رگبار نقطه‌ای ، پراکنده و خفیف همراه با رعدوبرق و تند باد لحظه‌ای در مناطق شمال ، شمال‌شرق و شرق استان و درسایر مناطق استان با شدت کمتر و بارش پراکنده و خفیف خواهیم بود. بارش در ارتفاعات و مناطق مرتفع به شکل برف خفیف ظاهرخواهد شد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: از پنجشنبه تا شنبه افت محسوس دما بین پنج تا ۱۰درجه در اغلب مناطق استان مورد انتظار است ضمن آنکه روزهای پنجشنبه و جمعه آبهای شمالی خلیج فارس مواج و توفانی است.
بنا به همین گزارش در شبانه روز گذشته آغاجاری با ۲۳.۱و دهدز با ۳.۵ درجه سانتیگراد گرمترین و خنکترین نقاط استان بودند.درهمین مدت دمای کلانشهر اهواز حداکثر ۲۲.۹ و حداقل دمای ۸.۸ درجه سانتیگراد بالای صفر  در نوسان بود.
در ۲۴ساعت گذشته بارشی از هیچ نقطه استان به ثبت نرسیده است.
بنابر اعلام هواشناسی استان در چند روز اخیر با وزش باد به صورت موقت از میزان غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خوزستان به خصوص کلانشهر اهواز کاسته شده ولی بنابر گزارش اداره حفاظت محیط زیست خوزستان ، همچنان هوای این مناطق برای گروه‌های حساس می‌تواندخطرآفرین باشد.   
میزان آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در دی ماه به علت سکون هوا و شکل‌گیری پدیده جوی اینورژن حرارتی افزایش یافت به همین دلیل هوای برخی مناطق استان از جمله اهواز ، سوسنگرد ، ماهشهر ، شادگان ومسجدسلیمان برای گروه های حساس ناسالم بود.  
دی ماه جاری بارندگی موثر و فراگیری در استان خوزستان به علت عدم ورود سامانه های قوی بارشی گزارش نشد.
دی ۱۳۹۹خشک‌ترین ماه در یک دهه اخیر درخوزستان بوده است.آذرماه ۹۹ بارش های سنگین و سیل آسا سبب آبگرفتگی برخی مناطق جنوب خوزستان از جمله ماهشهر ، شهر بندرامام خمینی(سربندر) شادگان و مناطقی از کلانشهر اهواز شده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار