تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۱۴۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفظ محیط زیست آموزش درهمه لایه های جامعه را می‌طلبد
 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برای داشتن محیط زیست سالم نیاز است که تمام ابعاد و لایه های جامعه آموزش ببینند، ولی گروه سنی ۴تا ۱۴ سال معمولا از مهمترین گروههای هدف برای ارائه آموزش در نظر گرفته می شود.

 محمد جواد اشرفی دوشنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه بین این اداره کل و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: اهواز زمانی به دلیل وقوع ریزگردها به عنوان آلوده ترین شهر کشور و جهان معرفی شده بود اما طی سه سال اخیر با فعالیت های انجام شده و کاشت نهال و اقدامات پیشگیرانه و مدیریتی وقوع پدیده ریزگردها و آلودگی هوا در استان تا حدی کنترل شده است.
وی گفت: البته آلاینده های صنعتی به دلیل فعالیت کارخانجات در خوزستان وجود دارند اما این آلایندگی در شهرهای صنعتی دیگر وجود دارد و دیگر نمی توان اهواز را به عنوان آلوده ترین شهر جهان نام برد.
اشرفی با اشاره  انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و کانون پرورش فکری استان ادامه داد: پارسال نیز تفاهم نامه همکاری بین این اداره و آموزش و پرورش استان منعقد شد که این ۲ تفاهم نامه در راستای آموزش به کودکان و نوجوان استان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲ مجموعه ای هستند که نقش محوری در پایدار سازی و فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست دارند و این ۲ تفاهم نامه به این دلیل منعقد شده است،
اشرفی با اشاره به بندهای این تفاهم نامه بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی و تهیه کتاب های آموزشی به کودکان و نوجوانان برای حفاظت از محیط زیست با همکاری این ۲ مجموعه از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
اشرفی افزود: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست یک اصل عمومی است و همه برای کاهش آلودگی  هوا باید تلاش کنند.

امروز دوشنبه تفاهم نامه همکاری و آموزشی بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به مناسبت گرامیداشت ۲۹ دی ماه روز هوای پاک منعقد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار