تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۱۴۲۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آلودگی هوای اهواز ادامه دارد
 کیفیت هوای کلانشهر اهواز صبح امروز همزمان با روز هوای پاک در سومین روز از هفته جاری برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم اعلام شده است.

  بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست، در ساعت ۹ امروز شاخص ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در ایستگاه سنجش کیفیت هوا در نیوساید به ۱۱۵ AQI، در ایستگاه استانداری به ۱۱۳ AQI و در ایستگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به ۱۰۶ AQI رسید که نشان‌دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

بر اساس این گزارش شاخص ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در ایستگاه نادری ۶۸ AQI ثبت شده است که از کیفیت قابل قبول هوا در این منطقه حکایت دارد.

بنا بر اعلام مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، از ابتدای پاییز تاکنون، ۷۱ روز ناسالم در هوای اهواز به ثبت رسید و تنها هشت روز هوای پاک در این کلانشهر ثبت شد.

بر اساس این گزارش چنانچه شاخص ذرات کمتر از دو و نیم میکرون AQI بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در شرایط هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط هوای سالم و کیفیت هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار می‌گیرد.

در کشور ما، بحران آلودگی هوا مدت هاست که سایه بر شهرهای مختلفی نظیر تهران، تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز انداخته است، با نگاهی بر آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا (سالانه حدود هفت میلیون نفر از جمله ۶۰۰ هزار کودک زیر ۱۵ سال به دلیل آلودگی هوا در جهان جان خود را از دست می‌دهند) لزوم توجه به این امر خاص و نام گذاری این روز، به طور ویژه احساس می‌شود.

بر همین اساس، مسئولان اجرایی کاهش آلودگی هوا، با هماهنگی شرکت کنترل کیفیت هوا از سال ۱۳۷۴ با تشکیل ستاد هوای پاک، فعالیت در این حیطه را آغاز کردند و از سال ۱۳۷۷ به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام کردند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار