تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۱۴۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهميت و جايگاه توليد و صادرات گل و گياهان VIP و زینتی

در دهه هاي اخير گرايش به سمت استراتژي و راهبردهاي مهم جهت توسعه صادرات، جهش هاي مهم صادراتي را در پي داشته است. اتخاذ برخي از سياست هاي حمايتي از طرف دولت در زمينه هاي كشاورزي و صادرات اين كالاها، به جاي اقتصادي تك محصولي و وابسته به نفت به ويژه پرورش گلهاي زينتي به عنوان يك راهبرد در جهت ايجاد فرصتهاي شغلي و كسب درآمدهاي ارزي مدنظر قرارگرفت، با توجه به اهميت كاهش وابستگي اقتصاد كشور به درآمدهاي ارزي حاصل از صدور نفت خام از يك طرف و جايگاه صادرات كالاهاي غيرنفتي در برنامه هاي توسعه اقتصادي، پرورش گلهاي VIP وزينتي ميتواند به عنوان يك راهكار فراروي مسئولان و برنامه ريزان كشور قرار بگيرد.

گل VIP -vipshop.flowers

گل VIP به چه گل هایی گفته میشود؟

در خصوص جايگاه و اهميت پرورش گلهاي زينتي  و VIP همين بس كه هر شاخه گل رز درجهان معادل نيم دلار خريد و فروش ميشود، چنانچه قيمت هر بشكه نفت را به صورت ميانگين 60 دلار محاسبه كنيم درخواهيم يافت هر 120شاخه گل رز كه از يك ونيم مترمربع زمين به دست مي آيد معادل يك شبكه نفت در بازارهاي جهاني ارز آوري دارد.

 با توجه به موقعيت طبيعي ايران به دليل تنوع اقليم و پديده هاي آب و هوايي و آفتاب مناسب گلها و گياهان VIP از محصولاتي هستند كه در اكثر نقاط ايران قابل توليد بوده و حتي قابل رقابت در عرصه هاي جهاني ميباشند و پتانسيل بالقوه اي در كسب درآمد ارزي حاصل از صادرات دارند و در تركيب با صادرات ساير كالاهاي غيرنفتي ميتوانند نقش بسيار مهمي را در تدوين برنامه اقتصادي بدون نفت و تنوع بخشي به صادرات كشور داشته باشند از طرف ديگر كشت گلهای وی آی پی و گياهان زينتي در روستاها علاوه بر ايجاد اشتغال سبب افزايش درآمد و پس انداز روستائيان و انباشت سرمايه آنان شده و به كاهش فقر روستائيان منجر ميگردد و از مهاجرتهاي آنها جلوگيري ميشود و همينطور سبب جذب گردشگر شده و نهايتاً به توسعه اقتصادي منجر ميگردد كه خود توسعه اقتصادي، توسعه پايدار روستاها را سبب ميگردد.

 ميتوان با اتخاذ سياست ها و استراتژيهاي مناسب، سرمايه گذاري در منابع توليد، آموزش نيروي انساني، ترويج، تأمين نهاده ها و عوامل توليد، به روز كردن نحوه كشت، توسعه حمل و نقل مناسب، بازارشناسي و بازاريابي، مبارزه علمي با آفات و امراض به بهره برداري بهينه از فعاليتهاي كشت گل و گياهان زينتي حتي دارويي دست يافت.

توسعه كشت گل های وی آی پی و صادراتی، رشد اقتصادي را در پي خواهد داشت كه سبب افزايش اشتغال، افزايش درآمد، افزايش پس انداز و انباشت سرمايه ميشود كه اين خود موجب توسعه و گسترش سرمايه گذاري در سايربخشهاي اقتصادي خواهد شد.

گلفروشی VIPSHOP

اهمیت صادرات گل

اهميت توليد و صادرات گل با کیفیت درجه یک و VIP آنجا نمايان مي شود كه بدانيم امروزه اين صنعت به يكي از صنايع مطرح در دنيا از نظر ايجاد اشتغال و كسب درآمد تبديل شده است و سالانه بالغ بر 100 ميليارد دلار انواع گل و گياهان تزئيني در رديف توليدشده و مورد داد و ستد قرار مي گيرد. در بسياري از كشورهاي اروپايي، آسياي جنوب شرقي و امريكا، اتخاذ تدابير مناسب در چرخه توليد و صادرات گل منجر به كاهش قيمت گل VIP و در نتيجه، افزايش سرانه مصرف آن در اين كشورها و بالارفتن قدرت رقابت آنها در بازارهاي صادراتي شده است.

در كشورهاي اروپايي سرانه مصرف گل 40 تا 100 دلار و سالانه حدود 150 شاخه است. اين آمار در ايران به دلايل متعددي از جمله نبود فرهنگ استفاده از گل طبيعي و بالابودن قيمت نسبت به سطح درآمدها، بسيار پائين است. در حال حاضر در بيش از 70 كشور دنيا پرورش گل در مقياس تجاري براي عرضه به بازارهاي بين المللي صورت مي گيرد اما تعداد كشورهاي مطرح در صادرات جهاني، از تعداد انگشتان دست تجاوز نمي كند.

به استناد آمار سازمان هاي بين المللي بيش از 82 درصد صادرات جهاني گل به كشورهاي آلمان (22 درصد)، ايالات متحده (15 درصد)، فرانسه (10 درصد)، انگليس (10 درصد)، هلند (9 درصد)، ژاپن (6 درصد)، ايتاليا و سوئيس (هر كدام 5 درصد)، عرضه و مصرف يا بخشي از آن به صورت صادرات مجدد به نقاط ديگر ارسال مي شود.

هلند هر سال بالغ بر 11ميليارد دلار از محل صادرات گل درآمد دارد و ميزان درآمد اين كشور از طريق صدور بذر و پياز گل و ارائه كمك هاي فني و مشورتي و خدمات مرتبط با پرورش گل و گياهان زينتي و تجهيزات باغباني به صدها ميليون دلار در سال بالغ مي گردد. طبيعتاً يكي از ابزار اصلي براي بررسي وضعيت در هر موضوعي، آمار است. در زمينه توليد و مصرف گل و گياهان صادراتی و VIP همچون بسياري ديگر از زمينه ها، با آمار بسيار متفاوتي روبه رو هستيم .

ارسال گل آنلاین www.vipshop.flowers

تجارت گل آنلاین

ورود بازار های آنلاین و تجارت الکترونیک به این حوزه موجب تغییر نگرش صادرکنندگان گل و گیاه شده و باعث شده تا تمایل بیشتری به تبلیغات و جذب مشتری های خارجی و ورود ارز به کشور باشند. با نگاهی به سایت های برتر در حوزه خرید آنلاین گل،  گل فروشی های آنلاین ممتازی را مشاهده میکنیم که مشغول خدمات رسانی در حوزه گل و گیاه در ایران و جهان هستند.

با مراجعه به وبسایت گل فروشی آنلاین VIP Shop  به آدرس www.vipshop.flowers  میتوانید نمونه ای از محصولات تولیدی با گل های ممتاز و یا  اصطلاحا گل های VIP و صادراتی را مشاهده کنید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و توسعه سازمانی مشاغل گل و گیاه خود با شماره 02122322232 تماس حاصل نمایید

:
:
:
آخرین اخبار