تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۱۴۱۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراجعه سرپایی ناشی از کرونا به بیمارستان‌های خوزستان افزایشی شده است
 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان مراجعه سرپایی ناشی از کرونا به مراکز ۱۶ ساعته  و بیمارستان‌های استان در هفته جاری نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

 دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۲ هفته گذشته به طور میانگین در روز ۲ مورد فوتی در استان داشتیم.

وی گفت:اکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کم رنگ شده و عادی انگاری در این زمینه صورت گرفته که از این جهت نگران روزهای پیش رو هستیم.

وی افزود: البته انجام تست‌های کرونا ۲ برابر شده و شناسایی بیماران  نیز افزایش داشته است اما امیدوارم با اجرای  طرح شهید سلمیانی در زمینه بیماریابی محله به محله با همکاری دستگاه‌های مختلف به نتایج بهتری دست یابیم تا افرادی در تماس  با نزدیکان این بیماران را شناسایی کنیم و مانع از شکل گیری پیک سوم بیماری در استان شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این که هنوز میزان بیماران بستری افزایشی نشده است بیان کرد: تجربه یکسال گذشته نشان داده هرگاه بار مراجعه سرپایی به بیمارستان افزایشی بوده ۲ هفته بعد امار بستری و سپس آمار فوت بالا رفته است.

 وی گفت: از مردم درخواست می‌کنم همکاری لازم با کادر درمان در کاهش شیوع کرونا داشته باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت خود قرار دهند تا با پیک جدید کرونا روبه رو نشویم.

ابول‌نژادیان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نظارت بهداشتی خود را بر اداره ها و اجتماع همچنان انجام می دهد و از مکان های مختلف بازدید می کنیم و امیدواریم با همکاری مردم سیر نزولی کرونا ادامه داشته باشد.

 به گزارش ایرنا استان خوزستان از هفته گذشته وارد وضعیت ابی یا کم خطر کرونا شده است و امروز برای سومین بار هیچ گونه فوتی در استان اعلام نشده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار