تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۱۴۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ متصرف اراضی ملی در جنت مکان گتوند بازداشت شدند
  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند گفت: ۲ متصرف متخلف که به صورت شبانه اقدام به کشت اراضی بیشه زارهای پلاک ۴۹ جنت مکان گتوند کرده بودند، با دستور دادستان بازداشت شدند.

سجادخدادادی افزود: در پی تصرف و کشت شبانه بیشه زار پلاک ۴۹ جنت مکان از سوی ۲ فردمتخلف، با دستور دادستان عمومی و انقلاب و حضور به موقع  قرق بان، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی شهرستان گتوند از این اقدام جلوگیری و متخلفان راهی بازداشتگاه شدند.

وی با بیان اینکه یک دستگاه تراکتور و وانت سایپا حامل گندم از متخلفان توقیف شد، گفت: این نقطه از بیشه زار تابستان امسال در آتش سوخته بود که این متخلفان شبانه و در روز تعطیل قصد تصرف آن را داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند با بیان اینکه احیای بیشه زارها در اولویت است، افزود: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند با همکاری مردم به صورت ۲۴ ساعته در روزهای تعطیل و غیر تعطیل از بیشه زارها و اراضی ملی حفاظت می‌کنند و با متخلفان با جدیت برخورد قانونی می‌شود.

وی از مردم خواست ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام استفاده از عرصه‌های طبیعی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، امسال چندین هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان گتوند از متصرفان خلع ید شد.

۵۴ هزار هکتار منابع طبیعی شامل مراتع، بیشه‌زارها و جنگل‌های دست کاشت در شهرستان گتوند وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار