تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۱۴۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول: ابربحران آمریکا کلید خورده است
  امام جمعه دزفول گفت: آشوب در آمریکا و ناتوانی دولت این کشور در کنترل اوضاع نشان از کلید خوردن ابربحران در. این کشور شده است.

 حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر با بیان اینکه اتفاقات اخیر آمریکا و استیضاح ترامپ این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است، افزود: آمریکا سال ۸۸ با ایجاد فتنه به دنبال بی‌ثباتی و جنگ داخلی در ایران بود ولی دقیقا همین اتفاق برای خودشان اتفاق افتاد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص بی اهمیتی تغییر رییسان جمهوری آمریکا برای ایران ادامه داد: با توجه به مقاومت و استقامت ملت ایران اکنون آمریکایی‌ها از بازگشت به برجام سخن می‌گویند ولی طبق بیانات مقام معظم رهبری اگر آمریکا بخواهد به برجام برگردد باید تمام تحریم‌ها را بردارد و خسارات به ایران را محاسبه کند در غیر این صورت وعده رفع تحریم‌ها فریبی بیش نیست.

امام جمعه دزفول گفت: آمریکا اخیرا نیز تعداد زیادی از نهادها و شخصیت‌های مختلف نظیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مخبر دزفولی که اخیرا واکسن کرونا را تولید کرده‌اند را تحریم کرده است.

وی از دولتمردان خواست در تصمیم گیری‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و افزود: حضور آمریکا در منطقه باعث نا امنی است حال آنکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال ثبات و دوری از تشنج است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با قدردانی از نیروهای سپاه برای توقیف کشتی کره‌ای  اظهارداشت: این اقدام سپاه درس عزتمندی بود چراکه کره هفت میلیارد دلار از سرمایه‌های ایران را پیرو تحریم‌های آمریکا بلوکه کرده بود.

وی افزود: تنگه هرمز به دست ایرانی‌ها است و هر کس بخواهد حق ملت ایران را ضایع کند گلوی او را می‌فشاریم.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه دنیا امروز قدرت ما را در عرصه دریایی با به آب افتادن کشتی جنگی و استراتژیک ایرانی در دریای مکران دید، بیان کرد: پشت دشمنان با حرکت این کشتی در اقیانوس‌ها لرزید و خیال دوستان آسوده شد چراکه این کشتی می‌تواند سیستم‌های امنیتی ما را در تمام نقاط دنیا رصد کند.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی و جغرافیایی ایران  افزود: ایران ظرفیت‌ها و منابع فراوانی دارد و درصورت استفاد از آنها می‌توانند نیازهای هفت برابر جمعیت کنونی کشور را تامین کنند که متاسفانه به نظر می‌رسد مدیران اقتصادی ما عملکرد مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌ها نداشته‌اند.

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به چهارشنبه سیاه دزفول در زمان طاغوت گفت: ارتش شاهنشاهی در این روز با تانک‌ها و خودروها به جان مردم دزفول افتاد و تعدادی از مردم این شهر را به شهادت رساند.

وی این روز را از روزهای مهم مبارزات مردم دزفول با طاغوت دانست و ادامه داد: با توجه به احتمال حمله به منزل آیت الله قاضی، ایشان را از پشت بام به خانه همسایه منتقل کردند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: فرماندهان همین حمله نظامی درنهایت به دست مردم دزفول دستگیر شدند و چند روز در خانه آیت الله قاضی زندانی بودند و بعد از انتقال به تهران اعدام شدند.

وی ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه از کشور را یادآور شد و اظهارداشت: وقتی شخصی به ملت، کشور ودین  خیانت می‌کند مردم از فرار او خوشحال می شوند ولی امام راحل در بازگشت به ایران با استقیال با شکوه مردم مواجه شد.

امام جمعه دزفول با اشاره به مشکل سوخت در بخش‌های سردشت و شهیون دزفول گفت: نبود سوخت باعث چوب سوزی اهالی شده است که از مسوولان انتظار می رود اقدام لازم را در این زمینه انجام دهند تا از وارد آمدن خسارت به محیط زیست جلوگیری شود.

وی کتاب از چیزی نمی ترسیدم نوشته شهید سردار قاسم سلیمانی را به نمازگزاران معرفی و بیان کرد: این کتاب ۹ بار تجدید چاپ شده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی فزود: حاج قاسم سلیمانی از یک روستای دورافتاده تربیت یافت و روی خود کار کرد و درنهایت سردار دلها شد. 

عزاداری و مرثیه سرایی در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر بخش‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار