تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۲۱۴۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونه دعواهای زناشویی را مدیریت کنیم؟
کارشناس ارشد روانشناسی و زوج درمانگر ۷ تکنیک مدیریت دعوا‌های زناشویی را تشریح کرد.
 مهرنوش قنبری کارشناس ارشد روانشناسی و زوج درمانگر   یکی از مشکلات زندگی مشترک که مدیریت آن نقش مهمی در آرامش دارد را دعوا‌های زناشویی عنوان کرد و گفت: باید ۷ تکنیک رفتاری برای مدیریت دعوا‌های زناشویی را یاد بگیریم.

او افزود: خودداری از گفتن ناسزا و یادآوری اشتباهات گذشته همسر، پرهیز از دعوا در حضور فرزندان و جدا کردن جای خواب، اجتناب از مطرح کردن اختلافات خانوادگی بیرون از محیط منزل و مطرح کردن توقع‌ها و انتظار‌ها به جای طعنه و کنایه زدن نیز هنگام وقوع دعوا مهم است، همچنین نباید در دعوا به همسر بگوییم "تو باعث آزار من هستی" بلکه باید بگوییم که "این کار تو مرا آزار می‌دهد".

قنبری در پاسخ به این پرسش که "کدام زن‌ها بتدریج سبب ایجاد سردی عاطفی در شوهر می‌شوند؟ " بیان داشت: زن‌هایی که برای جلب توجه و محبت همسر، به جای دلبری و عشوه، خود را به مریضی می‌زنند و اظهار ضعف می‌کنند، همچنین بروز بی حالی و افسردگی، بی احترامی به همسر به ویژه در جمع‌های خانوادگی و دوستان، سهل انگاری نسبت به نظافت و تمیزی و همچنین زن‌های سرد، خشک و بی روح که نسبت به روابط زناشویی رغبتی نشان نمی‌دهند، سبب سردی همسر خود در روابط عاطفی می‌شوند.

کارشناس ارشد روانشناسی و زوج درمانگر بر یادگیری زبان عشق برای بهبود روابط زناشویی تاکید و تصریح کرد: همسران باید از کلمات تاییدگر و مثبت استفاده کنند، به عبارت دیگر بسیاری از افراد با شنیدن عبارت‌هایی مانند «دوستت دارم» و عبارت‌های احساسی دیگر خوشحال می‌شوند و ارزش خاصی برای این عبارت‌ها قائل هستند، همچنین از مواجهه با عبارت‌های منفی و توهین‌آمیز به‌راحتی نمی‌گذرند و نمی‌توانند این عبارت‌ها را به‌راحتی فراموش کنند.

او وقت‌گذرانی با کیفیت را از دیگر موارد زبان عشق عنوان کرد و بیان داشت: چیزی که اینجا در نهایت همه چیز را تعیین می‌کند و احساس رضایتمندی و آرامش را در فرد برمی‌انگیزد، کیفیت وقت‌گذرانی با همسر است، حواس‌پرتی‌ها، از یاد بردن تاریخ رویداد‌های مهم در زندگی مانند تاریخ ازدواج و تولد، یا گوش ندادن کامل و مناسب به همسر از بدترین کار‌ها برای افرادی است که وقت‌گذرانی با کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند.

قنبری با تاکید بر اینکه دریافت هدیه به معنای هدیه مادی نیست، ادامه داد: اولویت‌دهی به عمل و بدقولی نکردن تاثیر زیادی بر روابط زناشویی و صمیمت دارد، همچنین برای برخی افراد هیچ چیزی عمیق‌تر و مهم‌تر از اظهار احساسات از طریق نوازش نیست و آن‌ها با لمس همسرشان به آرامش می‌رسند، پس با یاد گرفتن مدیریت دعوا‌های زناشویی و فراگیری زبان عشق می‌توان زندگی آرام و ایده آل را تجربه کرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار