تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۱۴۰۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده بسیج وزارت راه وشهرسازی:
اتحاد مردم ایران باعث ناامیدی دشمن شد
  فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه جبهه مقاومت هر روز در جهان گسترش می‌یابد، گفت: اتحاد و همدلی دولت، نظام و ملت موجی از یاس و ناامیدی در بین دشمنان به راه انداخته است.

  سرهنگ علیرضا افشاری در مرحله چهارم کمک‌های مومنانه به اقشار نیازمند خوزستان در قالب طرح شهید سلیمانی افزود: خوزستان در عرصه‌های مختلف به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای داشت و دین زیادی بر گردن مردم کشور دارد که باید در این روزهای سخت در کنار مردم قهرمان این استان باشیم.

وی ادامه داد: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از نیازمندان ۲ مرحله از کمک‌های مومنانه در مناطق جنوبی، غربی و شرقی تهران توزیع شد.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: سومین مرحله این کمک‌های مومنانه شامل ۶۰۰ بسته حمایتی در اختیار قرارگاه سازندگی سپاه قرار داده شد تا در سطح کشور توزیع کنند و در نهایت مرحله چهارم در استان خوزستان اجرایی شد.

وی افزود: گوشت گرم، نذر گوسفند، مرغ، میوه، تخم مرغ و نان، حبوبات و سایر اقلام معیشتی در این مراحل بین نیازمندان سطح کشور توزیع شدند که تمامی این اقلام از کمک های کارکنان وزارت راه و شهرسازی بودند و هیچ حمایت دولتی را به همراه نداشته‌اند.

سرهنگ افشاری با بیان اینکه این بسته‌های حمایتی توسط گروه‌های جهادی بین نیازمندان توزیع شدند، گفت: این کمک‌ها تا زمانی که مردم درشرایط سخت اقتصادی هستند، ادامه خواهند داشت.   

وی با قدردانی از همکاری قابل توجه مدیران استانی با وزارت راه و شهرسازی افزود: امید است بتوانیم این حرکت را به عنوان یک جریان فرهنگی در سایر نهادها شاهد باشیم.

اعتمادسازی برای تقویت جامعه ضروری است

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر کمک‌های مومنانه تاکید فراوان داشتند که وزارت راه و شهرسازی نیز در این عرصه پیگیری‌های جدی داشت و تاکنون چهار مرحله رزمایش مومنانه برگزار شده است.

رضا رضایی افزود: خوزستان نخستین استانی است که در این امر خداپسندانه مورد توجه قرار گرفته و جا دارد از وزارت راه و شهرسازی به صورت ویژه قدردانی کنیم چرا که این کمک‌های مردمی تاثیر بسزایی در روحیه جامعه داشتند.

وی ادامه داد: اکنون برخی خانوارها باتوجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که با حرکت‌های جهادی و نیکوکارانه می‌توان فرهنگ نیکوکاری را در جامعه ترویج و بخشی از مشکلات معیشتی مردم را برطرف کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این حرکت‌های فرهنگی می‌تواند باعث اعتمادسازی و تقویت سرمایه اجتماعی شود؛ اقدامات نیکوکارانه در تاریخ ایران اسلامی به ویژه استان خوزستان پر سابقه است که باید از آن الگوبرداری کنیم.

آیین چهارمین مرحله از کمک‌های مومنانه کارکنان وزارت راه و شهرسازی روز پنجشنبه با حضور مشاور وزیر راه، فرمانده بسیج راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان و جمعی از مسئولان استان خوزستان در اهواز برگزار شد و در این مرحله یکهزار بسته معیشتی توسط کارکنان وزارت راه و شهرسازی در استان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

پیش از این نیز وزارت راه و شهرسازی در سه مرحله بیش از سه هزار بسته حمایتی و معیشتی را بین نیازمندان سطح کشور توزیع کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار